Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förekomsten av icke-medicinskt användande av ADHD-läkemedel i studiesyfte.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Sofia Henriks; Anna Sparf; [2019]
    Nyckelord :Metylfenidat; medicinsk optimering; studiesyfte; prestationssamhälle; meritokrati; studenter och stress; Social Sciences;

    Sammanfattning : Författare: Anna Sparf & Sofia Henriks Titel: Förekomsten av icke-medicinskt användande av ADHD-läkemedel i studiesyfte Kandidatuppsats: SOCK04, 15 hp Handledare: Christopher Mathieu Sociologiska Institutionen, vårterminen 2019 Följande studie är en kvantitativ undersökning med syfte att undersöka förekomsten, det eventuella användandet och attityder kring metylfenidat hos studenter vid Lunds universitet, våren 2019. Metylfenidat är en aktiv substans som finns i bland annat ADHD-läkemedel. LÄS MER

  2. 2. Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olof Norlander; Anna Henriks; Kristina Söderlund; [2007]
    Nyckelord :Trickle-teorin; Trickle-effekt; Konsumentbeteende; George Simmel; Modelivscykeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att med utgångspunkt i trickle-teorin och trickle-effekten undersöka attityden hos olika konsumentgrupper av Cheap Monday, för att se om teori och empiri överensstämmer. Vi vill se hur tricklandet och teori om adoptionsprocessen ser ut för varumärket, då vi anser att konsumentbeteende för enskilda varumärken inte studerats tillräckligt. LÄS MER

  3. 3. Stämmer företags belöningar överens med de önskemål som universitets- och högskolestudenter har?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Andrén; Caroline Wallin; Lykke Abdon; Anna Henriks; [2006]
    Nyckelord :Belöning; motivation; prestation; studenter; överenskommelse; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur väl våra fallföretags belöningar stämmer överens med de önskemål och preferenser som dagens universitets- och högskolestudenter har. Uppsatsen skall alltså vara av deskriptiv karaktär med fokus på överensstämmelse mellan våra två empiriska material. LÄS MER