Sökning: "Anpassat material elever i behov av särskilt stöd"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden Anpassat material elever i behov av särskilt stöd.

  1. 11. Elevers upplevelser av grundskolans särskilda stöd i no-ämnena

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Åsa Swedblom; [2012-11-27]
    Nyckelord :no-ämnen; naturvetenskap; särskilt stöd; stöd;

    Sammanfattning : Syfte Studiens syfte är att få kunskap om hur ungdomar som får någon form av särskilt stöd i no-ämnena, upplever skolans stödinsatser. Studien söker svar på följande frågor: • Vilket särskilt stöd upplever elever i år 9 i grundskolan att de får i no-ämnena? • Vilka fördelar och nackdelar ser eleverna med det särskilda stödet i no-ämnena? • Hur kan skolan tillvarata elevernas eventuella önskningar för att bättre kunna tillgodose deras behov? Metod Studien bygger på en kvalitativ metod där halvstrukturerade samtalsintervjuer har använts. LÄS MER

  2. 12. Högpresterande elever - i behov av särskilt stöd? : Lärares uppfattningar om högpresterande elever i år ett - en kvalitativ undersökning

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Josefine Kullberg; Karolina Höggren; [2010]
    Nyckelord :högpresterande elever; begåvade elever; duktiga elever; starka elever; individualisering; stimulera elever;

    Sammanfattning : Läroplanen för det obligatoriska skolväsendet, förskoleklassen och fritidshemmet betonar att alla elever har rätt att mötas på den nivå där de befinner sig. Detta ses som självklart då det gäller de elever som ännu inte uppnått målen. Vi anser att även högpresterande elever är i behov av särskilt stöd om än på ett annat sätt. LÄS MER