Sökning: "Anpassat material elever i behov av särskilt stöd"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Anpassat material elever i behov av särskilt stöd.

  1. 6. Hur arbetar idrottslärare med elever i behov av särskilt stöd?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Angelica Andersson; Mikael Rosén; [2017]
    Nyckelord :Funktionsnedsättning; Idrott och hälsa; inkludera elever.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genom en systematisk litteraturstudie studera varierande tillvägagångssätt för att inkludera elever med en funktionsnedsättning i undervisningen i idrott och hälsa. Studien kommer även belysa hur läraren kan anpassa lektionerna för alla elever med eller utan funktionsnedsättning. LÄS MER

  2. 7. Lärares tankar om elever som utmanar : En intervjustudie om inkludering av elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Karin Persson; [2016]
    Nyckelord :ADHD; autism; behaviour problems student; inclusion education; challenging behaviour; ADHD; autism; beteendesvårigheter; inkluderande undervisning; utmanande beteende elever;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och förstå hur ett antal lärare resonerar kring sina möten med elever i behov av särskilt stöd. Fokus på studien ligger på undervisning i helklass och inte i mindre undervisningsgrupper. LÄS MER

  3. 8. Lärares syn på specialpedagogiska insatser i skolan. En intervjustudie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Petra Svensson; [2014-05-13]
    Nyckelord :specialpedagogiska insatser; särskilt stöd; förändringar; organisations-; grupp- och individnivå;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka och beskriva vad lärare anser är specialpedagogiska insatser och hur de skulle önska att dessa var utformade i skolan. Jag tar reda på vilka elever lärarna anser vara i behov av särskilt stöd och vad det är för stöd som sätts in. LÄS MER

  4. 9. Nationella proven i matematik i årskurs 3. Ett verktyg eller en hyllvärmare? En kvalitativ och kvantitativ studie av på vilket sätt lärarna i åk 4-6 använder sig av resultaten från de nationella proven i matematik i åk 3

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Christina Hedén; [2014-03-27]
    Nyckelord :nationella prov; elever i behov av särskilt stöd; matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka om och på vilket sätt lä-rare/speciallärare/specialpedagoger i skolår 4-6 använder sig av resultaten från de nationella proven i matematik i årskurs tre i sin undervisning. Studiens syfte var också att ta reda på hur stödet är organiserat för de elever som inte uppnådde godkänt resultat på proven samt hur pedagogerna önskar att stödet ska se ut. LÄS MER

  5. 10. Lärare och elever i aktion. Matematikutveckling för elever i behov av särskilt stöd

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Marianne Bjenning; [2013-10-17]
    Nyckelord :aktionsforskning; lärmiljö; reflektion; kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen är att belysa några pedagogers arbete kring elever i behov av stöd i matematik genom att de deltagande pedagogerna reflekterar över den egna praktiken samt ser nya möjligheter med hjälp av teori om och erfarenhetsutbyte kring arbetssätt och metoder. Följande frågeställningar har fokuserats i studien. LÄS MER