Sökning: "Användares erfarenheter och attityder"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Användares erfarenheter och attityder.

  1. 1. Attityder och hinder för användning av kryptovalutor som betalningsmedel : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar användningen av kryptovalutor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dylan Yara; Hélen Hanna; [2023]
    Nyckelord :Cryptocurrencies; Virtual means of payment; User experiences and attitudes; Diffusion theory; Consumers as decision makers; knowledge; and security.; Kryptovalutor; Virtuella betalmedel; Användares erfarenheter och attityder; Diffussionsteori; Konsumenter som beslutsfattare; kunskap och säkerhet.;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har kryptovalutor som Bitcoin blivit alltmer populära och genererat stor uppmärksamhet inom finansiella och tekniska kretsar. Trots den ökande populariteten och intresset för kryptovalutor som investeringsobjekt och spekulativt instrument, är deras användning som betalningsmedel fortfarande begränsad. LÄS MER

  2. 2. Användarinvolvering i systemutvecklingsprojekt : En undersökning om hur användare påverkar innovativa lösningar i systemutvecklingsprojekt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Viktor Berggren; Robin Rikardsson; [2017]
    Nyckelord :User involvement; innovation; user; user impact; user-centered design; UTAUT; Användarinvolvering; innovation; användare; användarpåverkan; användarcentrerad design; UTAUT;

    Sammanfattning : Studien avsåg att undersöka vilken påverkan användare har på ett systems innovation i ett systemutvecklingsprojekt. Då användarinvolvering till stor del sker dagligen genom (bl.a.) användartester var det intressant att undersöka hur användares feedback och idéer påverkar innovationen i ett systemutvecklingsprojekt. LÄS MER

  3. 3. Det Webbaserade kundmötet : En teoretisk analys av användares erfarenheter, upplevelser och attityder i mötet med kommersiella webbplatser

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mats Lindtorp; Lukas Lind; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper aims to discover if the customers meeting with a company’s website can be described through theories derived from both web usability and theories concerning physical meetings between customers and salespersons in a traditional way. The conducted research involves five interviews as well as participating observations witch where analyzed with a hermeneutical approach. LÄS MER