Sökning: "Consumers as decision makers"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Consumers as decision makers.

  1. 1. Rätten till reparation: En litteraturstudie om konceptet rätt att reparera

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Mathilda Tydesjö; [2023]
    Nyckelord :Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The concept of “right to repair” has increasingly gained attention during the last few years. What originally started as a movement by consumers frustrated by their inability to repair the products they own, has now evolved politically and led to different types of legislation to promote product repairability and reduce the environmental impact of mass consumption. LÄS MER

  2. 2. Attityder och hinder för användning av kryptovalutor som betalningsmedel : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar användningen av kryptovalutor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dylan Yara; Hélen Hanna; [2023]
    Nyckelord :Cryptocurrencies; Virtual means of payment; User experiences and attitudes; Diffusion theory; Consumers as decision makers; knowledge; and security.; Kryptovalutor; Virtuella betalmedel; Användares erfarenheter och attityder; Diffussionsteori; Konsumenter som beslutsfattare; kunskap och säkerhet.;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har kryptovalutor som Bitcoin blivit alltmer populära och genererat stor uppmärksamhet inom finansiella och tekniska kretsar. Trots den ökande populariteten och intresset för kryptovalutor som investeringsobjekt och spekulativt instrument, är deras användning som betalningsmedel fortfarande begränsad. LÄS MER

  3. 3. Unpacking Fast Fashion E-tail Returns : A Qualitative study of Environmental Awareness in Return Behaviors of Fast Fashion E-tail

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Veronica Nässlander; Lisa Björkegren; [2023]
    Nyckelord :Fast Fashion; E-tail; Return Behavior; Consumption; Environmental Awareness; Sustainability; Sustainable Attitudes.;

    Sammanfattning : Online consumption and e-tail have clearly increased in recent years, largely sinceaccessibility is an advantage that consumers notice as beneficial. The availability of e-tail has also received clear environmental disadvantages, as returns are an inevitable part of online orders. LÄS MER

  4. 4. The future of agriculture : Creating conditions for a more sustainable agriculture sector with the help of data and connectivity

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Märta Ernfors; [2021]
    Nyckelord :Agriculture; Arable Farming; Digital Agriculture; Digital Farming; Sustainability; Food Production; 5G; Data; Data Sharing; Big Data; Jordbruk; Odling; Uppkopplat Jordbruk; Hållbarhet; Livsmedelsproduktion; 5G; Data; Datadelning;

    Sammanfattning : The food production rate is required to increase in order to meet the ever-increasing world population. At the same time, this needs to be done in a sustainable manner as the agriculture sector today is responsible for a substantial part of the annual carbon dioxide emissions associated with human activities. LÄS MER

  5. 5. Enhancing Fast Fashion Brands Through Environmentally Sustainable Efforts : An explorative study on Generation Z’s perceptions towards circular economy initiatives and its impact on Customer-Based Brand Equity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linnéa Blomberg; Julia Furman; [2021]
    Nyckelord :Circular Economy; Brand Equity; CBBE model; Fast Fashion; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to explore how environmentally sustainable efforts, in terms of circular economy (CE) initiatives, are affecting the customer-based brand equity (CBBE) of fast fashion brands. By considering the attitudes of Generation Z, fashion companies can build brands that respond to the environmental requirements of future decision-makers. LÄS MER