Sökning: "Attitudinal components"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Attitudinal components.

  1. 6. Transferring components of brand loyalty in a brand extension scenario within FMCG

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jessica Hedin; [2016]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand extension; Category fit; FMCG; Affective relations;

    Sammanfattning : Brand managers within FMCG are continuously looking to capitalize on strong brands to grow their business. Strategies involving brand extension activities have become increasingly popular, as it allows brand managers to build on already established consumer-brand relations to increase cross-selling. LÄS MER

  2. 7. SEMPER FIDELIS – inte bara en devis!

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Johan Pekkari; [2013]
    Nyckelord :relationship; attitudinal; commitment; relationship; attitudinal; commitment; relationer; attityder; engagemang; upplevelser; soldater; Försvarsmakten;

    Sammanfattning : Det här arbetet studerar med hjälp av en attitydundersökning förhållandet mellan anställdasoldater och Försvarsmakten i syfte att utveckla förståelsen för soldaters commitment till sinarbetsgivare. Frågeställningen lyder Hur ser soldaters relationer ut till arbetsgivarenFörsvarsmakten? Arbetets teoretiska grund hämtas i begreppet relationship commitment och närmare bestämtden del som benämns attitudinal commitment. LÄS MER

  3. 8. The Impact of Service Recovery on Customer Loyalty (Case company: Swedbank)

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Arshad Younas; Hasina Jan; [2012]
    Nyckelord :Service Recovery; Customer Loyalty; Swedbank;

    Sammanfattning :  Abstract  Purpose - Purpose of given study is to analyse the impact of service recovery measures on customer loyalty by considering a Case company Swedbank. Both primary and secondary data have been collected for this paper. In primary data interviews and questionnaires are used. LÄS MER