Sökning: "Audio i spelmotorer"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Audio i spelmotorer.

  1. 1. Animation Graph

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Jonathan Berg; [2023]
    Nyckelord :animation; graph; dataflow; game development;

    Sammanfattning : This work introduces a data model, compiler and runtime interpreter to drive the logic of animation graphs in game engines. The primary purpose of an animation graph is to allow for animation logic to be evaluated in a data driven way, which enables game programmers and animators to work iteratively and in parallel. LÄS MER

  2. 2. Lagerbaserade och förprocesserade ljud : En undersökning av hur två implementationsmetoder påverkar uppfattningen av distans av ljud i spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Pablo Sorribes Bernhard; [2017]
    Nyckelord :Implementation; Audio in Game Engines; Layering-based Sound Design; Implementation; Audio i spelmotorer; Lagerbaserad ljuddesign;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte var att jämföra två implementationsmetoder för ljud i spel. Dessa metoder är en lagerbaserad metod och en förrenderad metod. LÄS MER