Sökning: "B School"

Visar resultat 1 - 5 av 233 uppsatser innehållade orden B School.

  1. 1. Utformning och utvärdering av laborationsmoment för stimulering av datalogiskt tänkande bland gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Yasmina Altayy; Haidi Antoun; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie, som är ett samarbete med K-ULF, syftar till att utforma ett laborationsmoment för gymnasieelever som går kursen Programmering 1 (eller motsvarande kurser), med fokus på att stimulera datalogiskt tänkande. En litteraturöversikt genomfördes för att identifiera ett relevant ramverk för att utforma laborationsmomentet inom programmering. LÄS MER

  2. 2. Bridging Borders: Exploring Impacts of Cultural Differences on Achieving Cross-Border M&A Harmonization - A Case Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Piervincenzo Forte; Leonard von Stackelberg; [2023-07-18]
    Nyckelord :Cross-border M A; Culture; HQ-subsidiary relationship; Local sourcing; Local legitimacy; Cross-border M A harmonization;

    Sammanfattning : Cross-border M&A has become a popular strategy for firms to enter new markets. Even though the advantages of cross-border M&A are well known, it is important to gain a deeper understanding of the procedure. Therefore, our study aims to add to the body of knowledge by examining the variables that affect the harmonization of cross-border M&A. LÄS MER

  3. 3. Extramural Reading, Attitudes, and Motivation : How students' extramural reading habits affect their attitudes toward and motivation for reading in the L2 English classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Caroline Starborg; [2023]
    Nyckelord :Extramural reading; reading habits; reading attitudes; reading motivation; L2 reading motivation;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate Swedish upper secondary school students’ extramural reading (ER) habits as well as if and how these habits affect students’ attitudes toward and motivation for reading in the L2 English classroom. The research questions addressed are: “What are Swedish upper secondary school students’ extramural reading habits?” and “Do students’ extramural reading habits affect their a) attitudes toward, and b) motivation for reading in the L2 English classroom? If yes, in what way?” As engagement in extramural English is suggested to both motivate and demotivate students to read in school, this essay can provide insights into how students’ extramural reading habits affect the reading they do in school. LÄS MER

  4. 4. Digitizing the Document Management Process : Challenges and Opportunities

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Pascal Nahayo; Sora Al-Azawi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 2023-06-04 Level: Master Thesis in Industrial Engineering & Management and Master Thesis in Product- & Process Development, 30 ECTS Institution: School of Innovation, Design and Engineering & School of Innovation, Design and Technology, Mälardalen University Authors: Sora Al-Azawi Pascal Nahayo 1999-12-16 1991-04-03 Title: Digitizing the Document Management Process: Challenges and Opportunities Supervisor (University): Catarina Bojesson, Mälardalen University Supervisor (Company): Sofia Lillback, Stora Enso Fors AB Keywords: BPM, Value, Value Creation, Digitalization, Sustainability, Security, Cybersecurity Research Question: What potential challenges and opportunities should be considered to optimize the value when adopting digital alternatives to the Bill of Lading (B/L) in the manufacturing sector? Purpose: The purpose of this study is to explore the potential value of digitizing the document management process in the manufacturing sector while enhancing sustainability and ensuring security and privacy. Specifically, the study aims to evaluate the value of adopting digital alternatives to the B/L. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar sångintervention den språkliga förmågan hos elever i årskurs 2?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Tanja Bengtsson; Maria Ewald; [2023]
    Nyckelord :sångintervention; narrativ förmåga; Internal State Terms IST ; Multilingual Assessment Instrument for Narratives MAIN ; Lyssna; Förstå och Minnas LFM ; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte var att undersöka om och i så fall hur sångintervention i klassrummet ger effekter på den språkliga förmågan, närmare bestämt på förståelse och produktion av berättelser, hos elever i årskurs 2. Metod Deltagare i studien var 66 elever i årskurs 2 från två olika skolor, fördelade på två grupper A och B. LÄS MER