Sökning: "CDJ"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet CDJ.

  1. 1. Rotfyllningskvalitet vid endodontiska behandlingar på studentklinik med utgångspunkt från kliniska och röntgenologiska parametrar.

    Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Rashed Ahmad; Rahmani Nazir; [2023]
    Nyckelord :Rotfyllningskvalitet; endodontiska behandlingar; studentklinik; elektronisk apexlokalisator; indikatorbilden; rotfyllningsbilden; Malmö Tandvårdshögskola; tänders; läkningsbilder; EAL; arbetslängd; rotfyllningar; rotkanalinstrumentering; överinstrumentering; underinstrumenteras; rotkanalsystem; röntgenologisk apex; anatomisk apex; apikalt foramen; minor apikal foramen; major apikal foramen; cement-denin gräns; CDJ; apikal konstriktion; Root ZX; Morita; guttaperka; CBCT; periapikala röntgenbild; rötter; incisiver; caniner; premolare; molarer; överkäkenm underkäken; antal besök; kofferdam; kavumpreparation; Covid-19 pandemin; instrumenteringsdjup;

    Sammanfattning : Syfte: Att granska hur väl indikatorbilden och rotfyllningsbilden överensstämmer utifrån mätningar med elektronisk apexlokalisator. Dessutom granskas om rotfyllningskvalitet är beroende av tandtyp och antal besök samt om det förekommer någon skillnad på behandlingsproceduren före eller under COVID-19 pandemin. LÄS MER

  2. 2. The Effects of Online Third-party Opinions toward Consumer Purchasing Decision on Cosmetic Products in the Thai Market

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jitpisut Bubphapant; Ramrada Thammasaro; [2012]
    Nyckelord :Online; third-part opinions; third-party endorsement; consumer purchasing decision; cosmetics; product involvement; source credibility; expert review; consumer review; consumer decision journey; Thai market;

    Sammanfattning :  Title:  The effects of online third-party opinions toward Consumer Purchasing Decision on cosmetics products in Thai market Seminar date: June 4th , 2012 Course: Master thesis in International marketing, 15 credits Purpose: The overall purpose of this research is to explain the understanding of the effects of online third-party opinions toward consumer purchasing decision process on cosmetics products in Thai market. This includes the investigation of effective used of online third-party opinions with regards to source credibility and product involvement, specifically toward cosmetics products. LÄS MER