Sökning: "Calvin klein"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Calvin klein.

  1. 1. A Logo is Worth a Thousand Words – A Study of Heritage Brands through Logo Redesign

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hinz Chan; Elsa Perpiñá Subiñas; [2019]
    Nyckelord :Heritage brands; brand attitudes; perceived brand authenticity; logo redesign; brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The combined research on the effects of logo redesign on heritage brands is underdeveloped. Therefore, we contribute with insights to this nascent subject and provide inspiration for others to continue. LÄS MER

  2. 2. Kinky sex till salu : En semiotisk analys om hur sexualiserat våld används vid framställningen av kvinnor i sex stycken reklambilder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Isaksson; [2018]
    Nyckelord :Gender; Sexualized violence; Objectification; Semiotics; Male gaze; Women in advertising; Genus; Sexualiserat våld; Objektifiering; Semiotik; Manliga blicken; Kvinnor i reklam;

    Sammanfattning : Forskning visar på en lång historia av sexualisering och objektifiering av kvinnor i reklam. Vad forskning inte fokuserat på är sexualiserat våld i reklambilder. Den här studien är en sammanfogning av forskningsfälten genus och våld i reklam. LÄS MER

  3. 3. The 'Perfect' Body : A Study of the Body in Today's Consumer Society

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för modevetenskap

    Författare :Natascha Katzwinkel; [2014]
    Nyckelord :body; perfect; fitness culture; commodity; consumption; slimness; postmodernism; A F; Calvin Klein; fitness magazine;

    Sammanfattning : This thesis explores the ways in which the body is positioned within consumer society. The development of body ideals in Western societies is examined in order to point out consumers’ occupation with appearances and their bodies as signifiers of success. LÄS MER

  4. 4. Emotionella och identitetsskapande fördelar : Innebörden av fördelarna enligt varumärkeskonsulterna

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nadia Björlin; Denis Maliqaj; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På senare år har de emotionella och identitetsskapande fördelarna blivit starkt eftertraktade i varumärken. Att som företag inneha ett varumärke, vars produkter enbart innehar funktionella fördelar, är inte längre konkurrenskraftigt. LÄS MER