Sökning: "Car Crash"

Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden Car Crash.

  1. 16. Investigation of methods for quantifying sitting postures in cars

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Jessica Wedmark; Mathilda Janson; [2018]
    Nyckelord :motion capture system; pelvic orientation; passenger; sitting posture; safety assessement; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Understanding and being able to quantify sitting postures is a central asset in car safety evaluations. This is due to the fact that passengers can choose a range of different sitting positions. LÄS MER

  2. 17. Friction Modeling in FE Simulation : Identification of Friction Model Parameters in Airbag and Crash Dummy Head Contact through Simulation and Experimental Data Response Correlation

    Master-uppsats, KTH/Hållfasthetslära (Avd.)

    Författare :Shwana Piroti; Jesper Eriksson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Motor vehicle-traffic accidents are a common cause of traumatic brain injuries, resulting in severe and sustaining disabilities, or even fatality. In an effort to mitigate injuries related to vehicle crashes, various safety systems such as the occupant airbag has been implemented. LÄS MER

  3. 18. Designförslag på belöningsfunktioner för självkörande bilar i TORCS som inte krockar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Björn Andersson; Felix Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Machine learning; neural networks; self-driving cars; self-driving agent; reward function; Markov Decision Process; TORCS; maskininlärning; neurala nätverk; självkörande-bil; självkörande-agent; belöningsfunktioner; Markov Decision Process; TORCS;

    Sammanfattning : Den här studien använder sig av TORCS (The Open Racing Car Simulator) som är ett intressant spel att skapa självkörande bilar i då det finns nitton olika typer av sensorer som beskriver omgivningen för agenten. Problemet för denna studie har varit att identifiera vilka av alla dessa sensorer som kan användas i en belöningsfunktion och hur denna sedan skall implementeras. LÄS MER

  4. 19. Development of Dynamic Test Method and Optimisation of Hybrid Carbon Fibre B-pillar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Emil Johansson; Markus Lindmark; [2017]
    Nyckelord :Dynamic test method; B-pillar; Crash worthiness; Side impact crash test; IIHS; Carbon fibre reinforced polymer composite; Composite failure; CFRP; UD; 2x2 Twill; Delamination; Finite Element Method; LS-Dyna; Steel-composite interface; Bilinear fracture toughness;

    Sammanfattning : The strive for lower fuel consumption and downsizing in the automotive industry has led to the use of alternative high performance materials, such as fibre composites. Designing chassis components with composite materials require accurate simulation models in order to capture the behaviour in car crashes. LÄS MER

  5. 20. Reclined seating positions for level 4 HAD vehicles : A comfort and safety approach

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Andreas Hagberg; Sandra Jodlovsky; [2017]
    Nyckelord :Submarining; HAD; Level 4; Reclined seat back; Restraint system; Clinic; Automation.; Underglidning; HAD; Nivå 4; Bakåtlutat ryggstöd; Fastspänningsanordning; Klinik; Automation.;

    Sammanfattning : Occupants have already in today’s cars the opportunity to choose various reclined seatingpositions. As highly automated driving (HAD) vehicles are introduced on the market, thepossibility to sit in reclined positions will increase. The car manufacturers will most likely beresponsible for ensuring crash safety for new seating positions. LÄS MER