Sökning: "Carl Johan Håkansson"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carl Johan Håkansson.
1. Application of machine learning to construct advanced NPC behaviors in Unity 3D.
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Machine learning has been widely used in computer games for a long time. This is something that has been proven to create a better experience and well-balanced challenges for players. LÄS MER
2. User-Based Predictive Caching of Streaming Media
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Streaming media is a growing market all over the world which sets a strict requirement on mobile connectivity. The foundation for a good user experience when supplying a streaming media service on a mobile device is to ensure that the user can access the requested content. LÄS MER
3. Blame games – en studie av ansvarsfrågan i fallet med Etiopiensvenskarna
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Blame games – en studie av ansvarsfrågan i fallet med Etiopiensvenskarna Författare: Isabella Wising och Ulrika Tauberman Uppdragsgivare: JMG, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2012 Handledare: Nicklas Håkansson Sidantal: 59 Antal ord: 19 886 Syfte: Att undersöka hur blame games konstruerades i svenska dagstidningars bevakning av fallet med ”Etiopiensvenskarna” (Martin Schibbye och Johan Persson) under perioden 1 juli – 31 mars 2012. Metod: Kvalitativ textanalys enligt ECA (Ethnographic Content Analysis). LÄS MER