Sökning: "Caroline Svärd"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Caroline Svärd.

  1. 1. Mapping Power Peaks and Split Incentives in University Campus: Exploring Tenant- Landlord Dynamics : A Case Study of the Royal Institute of Technology, KTH Campus

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Caroline Svärd; Matilda Hållén; [2023]
    Nyckelord :Power Peaks; Demand Side Management; University Campus; Split Incentives; Effekttoppar; Efterfrågestyrd Energihantering; Split Incentives; Universitetscampus;

    Sammanfattning : The real estate sector in Sweden accounts for a significant share of energy consumption andgreenhouse gas emissions in society. The increased electrification, driven by factors such asdigitalization and the use of electric cars, further contributes to the industry's climate impact. LÄS MER

  2. 2. Webbplatsen som marknadsföringskanal − Lokala Evenemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Camilla Svärd; Caroline Bladh; [2010]
    Nyckelord :lokala evenemang; evenemangsmarknadsföring; internetmarknadsföring; upplevelser;

    Sammanfattning : Genom Internet skapas ständigt nya och kreativa lösningar som ger företag ochorganisationer möjligheter att förmedla sitt budskap på ett virtuellt sätt. Särskilt viktigt ärdet för upplevelseindustrin och där tillhörande evenemangsaktörer att kunna återgeverkligheten i teknologin. LÄS MER

  3. 3. ”Vi gör ju en stor satsning, det ska andas fotboll. Hela staden ska vara i gungning” - En studie om platsprofilering genom evenemang

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Odell; Malin Svärd; [2009]
    Nyckelord :profil; profilering; platsmarknadsföring; event marketing; marknadsföring; organisationskultur; målsättning; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera, beskriva och analysera kritiska faktorer vid platsprofilering genom evenemang. Vi har i besvarandet av syftet utgått från en kvalitativ forskningsmetod som innefattat litteraturstudie av teorier kring profilering och platsmarknadsföring. Vidare har event marketing och organisationskultur studerats. LÄS MER