Sökning: "Clara Jonsson"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden Clara Jonsson.

  1. 11. Uppföljning av våtmarksplan för Gantofta Naturreservat

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologi

    Författare :Clara Jonsson; [2016]
    Nyckelord :Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : Den svenska våtmarksarealen har minskat under de senaste 150-200 åren, i takt med förändringar i jordbruket. Som resultat har problem med övergödning ökat och habitat för ovanliga djur- och växtarter försvunnit. LÄS MER

  2. 12. Delägarförvaltning av samfällighet : En studie om förvaltningsmetodens problem och förslag till förbättringar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Clara Jonsson; Carl Rasmunds; [2015]
    Nyckelord :delägarförvaltning; delägarsammanträde; samfällighet; gemensamhetsanläggning;

    Sammanfattning : För att en fastighet ska kunna fungera ändamålsenligt krävs ibland att mark tas i anspråk utanför den egna fastighetens gräns. Exempelvis kan detta handla om en väg som upplåtits på grannens fastighet för att knyta an den egna fastigheten med det allmänna vägnätet. LÄS MER

  3. 13. Brand heritage för lyxvarumärken och fast fashion-varumärken i modeindustrin ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Troein; Shamira Jonsson; Aurora Lundberg; [2013]
    Nyckelord :Brand heritage; fast fashion brands; luxury fashion brands; co-creation; fashion; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: The concept of brand heritage from a consumer’s perspective applied to the fast fashion industry, for fast fashion brands and luxury fashion brands Seminar date: 2013-01-17 Course: FEKH29, Business Administration, Degree Project Undergraduate Level, 15 European Credit Transfer and Accumulation System points (ECTS) Authors: Shamira Jonsson, Aurora Lundberg och Elisabet Troein Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand heritage, fast fashion brands, luxury fashion brands, co-creation and fashion Purpose: The purpose of thesis is to examine the concept of brand heritage and its relevance for fast fashion brands in comparison with luxury brands within the fashion industry from a consumer’s perspective, in order to contribute new theoretical understanding of brands. Methodology: Raw data was collected through semi-structured interviews with individuals within the age range of 20-65 years. LÄS MER