Sökning: "Coolness"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet Coolness.
6. The Vincent Vega in Helmut Lang : Framing Helmut Lang's Coolness in Relation to Cool Movie Characters
Master-uppsats, Stockholms universitet/ModevetenskapSammanfattning : Coolness is a desired but overlooked concept in fashion. The thesis The Vincent Vega in Helmut Lang: Framing Helmut Lang’s Coolness in Relation to Cool Movie Characters sheds light on how coolness is created in Helmut Lang’s spring 2004 collection in relation to movie representations. LÄS MER
7. Attract cash by being cool : Exploring the impact of brand coolness on customers willingness-to-pay
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Brand coolness is a research area that has been established in prior research. Brand coolness has been defined as a subjective, dynamic, socially constructed, and positive trait brands have. LÄS MER
8. “TOALETTKLOTTERGUDARNA BOR PÅ LÅNGEN” Toalettklottrets betydelse för identitet och atmosfär på Andra Långgatan i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : Cities are made out of complex networks of individuals, cultural phenomena, places and contesting discourses. This essay aims to nuance one of these cultural phenomena; toilet graffiti and try to determine which function(-s) toilet graffiti plays on the contemporary urban stage. LÄS MER
9. Med en vilja av järn och nävar av stål : Hertig Karls väg till makten sett ur ett machiavellistiskt fursteperspektiv
Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : In 1513 the Florentine humanists Niccolò Machiavelli composed one of the most famous, but also ambiguously interpret, work in the history of politics, Il Principe. Machiavelli´s book The Prince revealed the true nature of politics in Italy in the beginning of the sixteenth century and gives very straightforward advice on how to act to become a successful and powerful political being. LÄS MER
10. Identitet, autenticitet och exklusivitet i en konsumtionsgemenskap
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konsumtion har i dagens samhälle fått en allt större betydelse för människan och vissa menar att vi bygger upp hela vår identitet kring varumärken. Samtidigt får internet allt större inflytande och har blivit ett viktigt socialt forum. LÄS MER