Sökning: "Coop forum marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Coop forum marknadsföring.

  1. 1. Vad påverkar kunders val av butik inom dagligvaruhandeln? : En kvantitativ studie om butiksattributs betydelse för kundlojalitet inom Coop Forums butiker i Region Nord.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Annamaria Boström; Theresia Johansson; [2014]
    Nyckelord :Storeattributes; store image; store satisfaction; store loyalty; Coop Nord;

    Sammanfattning : Den svenska dagligvaruhandelns utveckling går mot fler etablerade stormarknader i utkanten av städer. Följderna blir att mindre butiker på landsbygden konkurreras ut och att kunder väljer handelsområden framför butiker i stadskärnor. LÄS MER

  2. 2. Va´då finanskris? : En studie om konsumentbeteenden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Camilla Morén; Lina Dahlbäck; [2009]
    Nyckelord :finanskris; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning :   Titel:                           Va´då finanskris?   En studie om konsumentbeteenden.   Problemformulering: Hur påverkas konsumenterna av finanskrisen vad gäller inköp av dagligvaror och sällanköpsvaror?   Syfte: Vårt huvudsyfte är att studera hur konsumenternas konsumtion har förändrats i form av bättre planering, prismedvetenhet och eventuella utgiftsminskningar på grund av finanskrisen och den rådande lågkonjunkturen. LÄS MER

  3. 3. Lokalproducerade livsmedel : Faktorer bakom konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ulrika Niemi; Alla Mamonova; [2008]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Köpbeteende; Lokalproducerade livsmedel;

    Sammanfattning : Sammanfattning En av vårt årtiondes viktigaste frågor är människans påverkan på miljön och det alltmer växande klimathotet för samhället. Då utsläpp av synbara halter och energiförbrukning är en av de främsta miljöpåverkande orsakerna bedrivs det idag en omfattande diskussion kring problemområdet. LÄS MER