Sökning: "Cultural industries"

Visar resultat 1 - 5 av 205 uppsatser innehållade orden Cultural industries.

  1. 1. Digitalization and Resistance Management within Management Accounting - The impact of national culture differences on resistance to organizational change

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Muhammed Muhammed Aziz; Twagirayezu Jean; [2023-07-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Despite being considered by the majority as a positive change, digitalization has changed the fundamental roles of management accountants and this has led to resistance to organizational change within management accounting due to the cannibalization costs associated with digital changes. In dealing with such resistance, MNEs use their domestic rooted organizational culture as a tool to manage resistance to digitalization. LÄS MER

  2. 2. F ÅR KULTUREN PLATS I G ÖTEBORG ? En studie om kulturverksamheters förutsättningar och betydelse för Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Isra El-Mahmadi; Sara Nordeman; [2023-05-05]
    Nyckelord :Cultural workers; creative class; gentrification; precarious work;

    Sammanfattning : The aim of this candidate thesis is to examine the adversities experienced by employees in the cultural and creative sectors in the city of Gothenburg, Sweden. A second aim of the thesis is furthermore to discuss to what extent the work of the employees, and the cultural and creative institutions they are employed in, contribute value to the public life of the ci ty. LÄS MER

  3. 3. Unveiling the Influence of Organizational Culture on Innovation in Family Businesses : Lessons from Sweden and Italy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Liedholm; Alice Röström; [2023]
    Nyckelord :Family Business; Organizational Culture; Innovation;

    Sammanfattning : Family businesses are a significant part of the global economy, contributing to employment and GDP growth. However, they face challenges in a dynamic and competitive landscape, requiring a shift in traditional approaches and a focus on innovation. LÄS MER

  4. 4. När grodan kokas : En uppsats om handeln med musikkataloger

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Daniel Miettinen-Singhateh; Liam Fransholm; Philip Wohlfart; [2023]
    Nyckelord :music catalog; power; private equity; record company; music publisher; musikkatalog; makt; riskkapital; skivbolag; musikförlag;

    Sammanfattning : Music catalog trading has become something of a trend in recent years, with global stars selling their catalogs for millions of dollars. Industry players such as record labels and music publishers have traded catalogs and their underlying intellectual property rights between themselves for a long time but now resourceful venture capitalists have seen opportunities for returns, and have thus entered the market. LÄS MER

  5. 5. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER