Sökning: "Philip Russell"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Philip Russell.

  1. 1. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Accuracy of Analysts' Earnings Estimates

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Joakim Nilsson; Philip Svensson; [2019-07-05]
    Nyckelord :Financial Forecasting; Analyst Accuracy; Consensus Estimates;

    Sammanfattning : This thesis investigates consensus and individual analyst firm accuracy in forecasts of earnings per share (EPS) for U.S. stocks in 2009–2018. Moreover, we investigate if the analysts’ forecasting predictiveness is affected by the size of the company which is observed. LÄS MER

  3. 3. Varumärken på filmduken -Vem lägger dem på minnet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Thomas Ling-Vannerus; Gustav Van T Hooft; Carl-Edvin Ekbom; [2014]
    Nyckelord :Produktplacering; film; åldersskillnader; fokusgrupper; kognition; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att utöka kunskapen och förståelsen om produkt-placering. Vi vill undersöka hur människor från två generationer uppfattar samt reagerar på produktplacering. I tillägg till detta utreder vi även vilken inverkan olika typer av produktplacering har på de två grupper. LÄS MER

  4. 4. Visual fixations, attentional detection, and syntactic perspective an expreimental investigation of the theoretical foundations of Russel S. Tomlin's fish film design

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Kognitionsvetenskap

    Författare :Philip Diderichsen; [2001]
    Nyckelord :numerical analysis; Computer science; fish film; Tomlin; Russel S.; Eye-tracking; systems; control; Datalogi; numerisk analys; system; kontroll; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the so-called fish film-experiment designed by the linguist Russell S. Tomlin it is tested whether the assignment of grammatical subject in on-line descriptive discourse production can be controlled by controlling the visual attentional detection of participants in a scene. LÄS MER