Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Simulera beteende av stridsflygplan med hjälp av AI : Simulating behavior of combat aircraft with AI

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Daniel Covarrubias Gillin; Gustav Arneving; Joel Alexandersson; Leon Li Persson; Lukas Olsson; Martin Banck; Max Björkander; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport beskrivs ett kandidatarbete som utfördes på beställning av Saab. Det kunden var intresserad av var att simulera beteende av stridsflygplan med hjälp av AI-tekniker. Projektgruppen använde maskininlärningsalgoritmen Q-inlärning för att försöka uppnå detta. LÄS MER

  2. 2. Multiplayerspel utvecklat i Flash, Slutreflektion för ”Monsters & Masonry”

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Robin Petersson; Alexander Preutz; Nebojsa Dacevic; Daniel Björkander; [2009]
    Nyckelord :flash; spel; serverkommunikation; spelutveckling; grafik;

    Sammanfattning : Flashspel är en väldigt populär form av ledigt spelande, men det finns fortfarande spelformer som är outforskade. Vi bestämde oss för att göra det ingen utvecklare hittills lyckats med, det vill säga att skapa ett så kallat ’Massively Multiplayer Online Flash Game’. LÄS MER