Sökning: "Data communications"
Visar resultat 11 - 15 av 733 uppsatser innehållade orden Data communications.
11. Digital Front End Algorithms for Sub-Band Full Duplex
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Sub-band full duplex is a new communication scheme technology, where a single frequency band is partitioned into sub-bands for downlink (DL) and up-link(UL) transmissions, and both can take place simultaneously. The idea behind the sub-band full duplex development is to improve the throughput, and coverage and reduce the latency of the UL communication by allowing the UL reception during the DL transmission. LÄS MER
12. Standardized Test Methods in Over-the-Air Chambers for FCC Part 27
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för fysikSammanfattning : Base stations (BSs) are the cornerstone that enables wireless communications. In order for a new BS variant to be imported and sold in the US they are required to undergo electromagnetic compatibility (EMC) testing. This testing is necessary to obtain their Federal Communications Commission (FCC) certification. LÄS MER
13. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. LÄS MER
14. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER
15. Teleoperation of an Autonomous Ground-Penetrating Radar for Non-Destructive Surveying: Design and Implementation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för fysikSammanfattning : A lot of features that need to be scanned underground should not be disturbed, from waterlines to unmarked graves. A non-invasive way of probing underground is Ground-Penetrating Radar (GPR). GPR finds differences in materials with radar waves. However, GPR is human-operated and its position is generally determined with a GPS. LÄS MER