Sökning: "David Alfredsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden David Alfredsson.

  1. 1. THE NEW ERA OF HOUSING FOR THE ELDERLY? LIFESTYLE, FREEDOM AND COMMUNITY; A social anthropological study about how living in a co-housing building can affect the elderly’s quality of life and freedom.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Teresita Stamm Alfredsson; [2023-09-27]
    Nyckelord :Co-housing; Elderly; Quality of life;

    Sammanfattning : This thesis explores the elderly’s choice to change their housing situation and their option to move to a co-housing building. Cohousing is a type of housing arrangement that promotes social contact and community between the neighbors. LÄS MER

  2. 2. Demokratisk känsla eller rätt till bestämmande

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Alfredsson; Viktoria Alfredsson; [2015]
    Nyckelord :barnsyn; kompetens; inflytande; förskola;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur pedagogerna ser på barn, barnens inflytande i förskolan, vad som påverkar barns inflytande enligt pedagogerna och hur deras syn på barn påverkar barnens inflytande i förskolan. Vår studies frågeställningar är:Hur ser pedagogerna på barn?Vad betyder inflytande enligt pedagogerna?Vad är det som påverkar barnens inflytande enligt pedagogerna?Vi använder oss av Sommers (2005) teorier om sätt att se på barns kompetens för att relatera till pedagogernas barnsyn. LÄS MER

  3. 3. The Effects of Repositioning as a process of Rebranding in terms of Brand Equity, Corporate Identity, and Brand Image : A case study on Lidl

    Kandidat-uppsats,

    Författare :David Stensson; Alexandra Strömberg; Johan Alfredsson; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Repositioning; Brand Equity; Corporate Identity; Brand Image; Lidl;

    Sammanfattning : Background:                 Brands are associated with certain elements, including name, logo and slogan. Being understood as major parts of all brands, changing these would be considered as a vital event. LÄS MER