Sökning: "Design science VR"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Design science VR.

  1. 1. Math Visualizations in VR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Abraham Al-bashki; Ahmed Oogle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Visualization of linear algebra with virtual reality (VR) can be helpful for math teachers. A study has shown more engagement, focus, and active learning through immersion and interactivity, supplementing opportunities for visualizing abstract concepts. LÄS MER

  2. 2. Metadata Visualizations in Virtual Reality: A study of alternative ways of visualizing a search result’s metadata in virtual reality.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Stella Millwood; Leo Nordén; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; metadata; information seeking; understanding;

    Sammanfattning : This study explores ways of visualizing metadata in virtual reality through means other than text. Specifically, we focus on the metadata of a 3D object as a search result and how these visualizations can support understanding of the object. LÄS MER

  3. 3. Samhörighet med naturen i Virtual Reality : utforskande av upplevelser i VR utifrån ett miljö- och beteendevetenskapligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Bente Resberg; [2022]
    Nyckelord :miljöfrågor; miljöpsykologi; Virtual Reality; immersion; multimediainlärning;

    Sammanfattning : Mänsklig aktivitet driver på förändringar som påverkar livet på jorden negativt genom ohållbara produktions- och konsumtionsmönster. Vår relation till naturen påverkar hur vi värderar naturen och ser oss själva som en del av den. Detta påverkar i sin tur hur vi förhåller oss till miljöproblem och hur vi beter oss. LÄS MER

  4. 4. Användaracceptans av professionella möten i en Virtual Realityapplikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Alex Andersson; [2020]
    Nyckelord :Virtual Reality; User Acceptance; Professional Meetings; Design Science; Technology Acceptance Model; TAM; Virtual Reality; Användaracceptans; Professionella möten; Design Science; Technology Acceptance Model; TAM;

    Sammanfattning : This study examines inexperienced users’ perceptions of therelationships between aspects of user acceptance in professionalmeetings, based on usability tests performed in a VR application.The study is supported by specific parts of a Design scienceresearch methodology. LÄS MER

  5. 5. Using Motion Capture and Virtual Reality to test the advantages of Human Robot Collaboration

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Francisco Rivera; [2019]
    Nyckelord :Virtual Reality; Human Robot Collaboration; Virtual Ergonomics; Industry 4.0; Motion Capture;

    Sammanfattning : Nowadays Virtual Reality (VR) and Human Robot Collaboration (HRC) are becoming more and more important in Industry as well as science. This investigation studies the applications of these two technologies in the ergonomic field by developing a system able to visualise and present ergonomics evaluation results in real time assembly tasks in a VR Environment, and also, evaluating the advantages of Human Robot Collaboration by studying in Virtual Reality a specific operation carried at Volvo Global Trucks Operation´s factory in Skövde. LÄS MER