Sökning: "multimediainlärning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet multimediainlärning.

  1. 1. Investigating reading comprehension in Reading While Listening and the relevancy of The Voice Effect

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Edvin Hedenström; Axel Barck-Holst; [2023]
    Nyckelord :RWL; Reading-while-listening; Multimedia learning; Multimodal Learning; TTS; text-to-speech; reading comprehension;

    Sammanfattning : Various forms of multimedia learning have been shown to aid learners time and time again. One form of multimedia learning that has not been thoroughly studied is reading while listening (RWL). This is especially the case when it comes to the immediate impacts on reading comprehension from practising RWL. LÄS MER

  2. 2. Samhörighet med naturen i Virtual Reality : utforskande av upplevelser i VR utifrån ett miljö- och beteendevetenskapligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Bente Resberg; [2022]
    Nyckelord :miljöfrågor; miljöpsykologi; Virtual Reality; immersion; multimediainlärning;

    Sammanfattning : Mänsklig aktivitet driver på förändringar som påverkar livet på jorden negativt genom ohållbara produktions- och konsumtionsmönster. Vår relation till naturen påverkar hur vi värderar naturen och ser oss själva som en del av den. Detta påverkar i sin tur hur vi förhåller oss till miljöproblem och hur vi beter oss. LÄS MER

  3. 3. A comparative study between factual animation and cartoon animation in a learning context

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sara Björkqvist; [2016]
    Nyckelord :Animation; multimediainlärning; film; visuell kommunikation; disney; cartoon;

    Sammanfattning : Film har påvisats vara en populär metod för effektiv inlärning men inga tidigare undersökningar berör hur den visuella stilen av film i undervisning kan påverka inlärningen. Denna studie går därför ut på att undersöka skillnaderna mellan en saklig, informativ animerad film och en cartoon-animerad film i hur de fungerar och uppfattas i ett lärandesammanhang. LÄS MER