Sökning: "Emission Displacement"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Emission Displacement.

  1. 1. Misfire Detection in Heavy Duty Diesel Engines Using Knock Sensors

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Fordonssystem

    Författare :Carl Sjöstedt; [2023]
    Nyckelord :ICE; combustion engine; combustion engines; Scania; diesel; knock; knock sensor; knock sensors; misfire; misfire detection;

    Sammanfattning : In this thesis the possibility of using knock sensors for misfire detection in heavy duty diesel engines is investigated. This is of great interest due to many emission legislations getting stricter, especially in the US where robust misfire detection is mandatory for these types of engines. LÄS MER

  2. 2. Climate impact of hydrogen as fuel for the heavy road transportation : A time-dependent life cycle methodology based assessment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Madeleine Stolpe; [2021]
    Nyckelord :hydrogen production; steam methane reforming; carbon capture and storage; waterelectrolysis; heavy trucks;

    Sammanfattning : Currently, the transportation sector stands for one third of all greenhouse gas emissions in Sweden. Hydrogen (H2) could contribute to a decarbonized transportation sector since water is the only direct emission from a fuel cell electric vehicle. LÄS MER

  3. 3. CCS via Electrochemical CO2 Reduction to Ethylene-based Polymeric Construction Materials

    Master-uppsats, KTH/Kemiteknik

    Författare :Christian Taylor; [2021]
    Nyckelord :CCS; Electrochemical CO2 Reduction; CO2 to Ethylene; Power-to-X; Polymeric Construction Materials; Circular Carbon Economy; Electrolysis; CO2 electroreduction; CCS; Elektrokemisk CO2-reduktion; Koldioxid till Eten; Power-to-X; Polymera konstruktionsmaterial; Cirkulär kolekonomi; elektrolys; CO2-elektroreduktion;

    Sammanfattning : IPCC SR15 rapporterade att alla framtida scenarier för att begränsa klimatförändringen till 1,5°C är starkt beroende av negativa utsläppstekniker, såsom geografisk CO2-lagring som används av Stockholm Exergi’s Värtaverket. Men kan man uppnå starkare klimatvinster genom en cirkulär koldioxidekonomi? Bildandet av en cirkulär koldioxidekonomi är absolut nödvändigt för att uppnå global koldioxidneutralitet, men hur kommer vi dit? Elektrolys av CO2 erbjuder en ekonomiskt och miljömässigt attraktiv väg för att uppgradera CO2-utsläpp till värdefulla bränslen och råvaror, vilket minskar användningen av fossila resurser och CO2-utsläpp till atmosfären. LÄS MER

  4. 4. Techno-economic Optimization for Large-Scale Power-to-methane Systems : Techno-economic modeling, design and optimization of a large scale 2.0 TWh/y solar-to-methane plant concept in Australia

    Master-uppsats, KTH/Kraft- och värmeteknologi

    Författare :Antoine Perdriel; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Industrialized societies are built on the limited, extraordinary dense form of energy that are the fossil fuels: coal, oil, and gas, that became the core driver of the economic growth since the industrial revolution. While most emission pathways highlight the necessity to reach net zero emissions before 2050, there are numerous challenges to the displacement of fossil fuels by renewable energy systems (local conditions, intermittency, raw materials) and applications to the most polluting sectors such as transportation remain a major challenge. LÄS MER

  5. 5. Thermomechanical stress analysis of the main insulation system of traction electrical machines

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Dahman Ismail; Alexis Andrei; [2020]
    Nyckelord :finite element analysis; thermo-mechanical stress; heavy-duty vehicle; electrical machine; insulation system; coupled-temperature displacement analysis; finita element analys; termomekaniska spänningar; lastbilar; elektriska motorer; isolering; termisk kopplingsförbindelse;

    Sammanfattning : More efficiency heavy-duty vehicles are developed with higher range, updated electronic and mechanical parts. The fuel efficiency and pollution of carbon dioxide need to be lower to achieve new EU regulations. The global population increases with an increased number of heavy-duty vehicles. This, in turn, increases the emission. LÄS MER