Sökning: "Försäljnings struktur"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Försäljnings struktur.

  1. 1. Åskådaren har blivit lagkapten : Hur arbetar svenska DTC-företag för att engagera samt involvera kunder?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Mattias Johansson; Jesper Ekberg; Markus Magnusson; [2021]
    Nyckelord :DTC; medskapande; SoMe-engagemang; preferens-fokuserad feedback; idé-fokuserad feedback; intresse-fokuserat community; produkt-fokuserat community; inkluderande tonalitet; professionell tonalitet;

    Sammanfattning : Affärsstrategin direct-to-consumer (DTC) innebär en direkt försäljnings- och distributionskanal från företag till slutkund. Medskapande och engagemang på sociala medier är betydelsefulla faktorer för att förädla de fördelar som DTC ger upphov till. LÄS MER

  2. 2. Kommissionärsstruktur - en fördelaktig skatteplaneringsform?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Åsa Cornelis Justad; [2009]
    Nyckelord :Skatterätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I uppsatsen behandlas kommissionärsstrukturen som skatteplaneringsform. Tidigare var det mycket vanligt att en fullfjädrad återförsäljare/traditionell distributör användes vid etablering av gränsöverskridande försäljnings­verksamhet. LÄS MER