Sökning: "Finn Mark"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Finn Mark.

  1. 1. Racism, Mark Twain and Close Reading in the English Language Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hannes Wikman; [2020]
    Nyckelord :Racism; racial inequality; intercultural competence; understanding; narrative imagination; narration; empathy; democratic values; Close Reading;

    Sammanfattning : This essay argues that Mark Twain’s novels The Adventures of Huckleberry Finn and Pudd’nhead Wilson can be applied in Swedish upper secondary schools to address racial inequality in the purpose of achieving intercultural competence and understanding. Racism is a vast issue, evident in both schools and in our society, locally as well as globally, where ethnical minorities are abused or disfavored societal privileges. LÄS MER

  2. 2. Achieve a balance between publicness and commercialisation : Space for public street life in South Luogu Lane Block, Beijing, China

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Xiaohui Wang; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : China is now seeking for more sustainable and healthy urban development and pays much attention to better quality of urban life in the process of new-type urbanization. Beijing, as the capital and economic centre in China, plays a leading role in practices for vital and diverse urban life in the existing urban space, especially Hutong redevelopment. LÄS MER

  3. 3. The River as a Symbol of Liberty : An analysis regarding the Significance of the Mississippi River in The Adventures of Huckleberry Finn

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Soran Afrasiabi; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Despite the extensive research on slavery during the antebellum, few authors have investigated the connection between the Mississippi river and its importance and status as a symbol of freedom throughout The Adventures of Huckleberry Finn, written by Mark Twain. Therefore, this essay attempts to analyze just how much the river actually meant for Huck and Jim during their journey towards freedom. LÄS MER

  4. 4. The Relevance of Huckleberry Finn in today’s English Language Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alexander Johnson; Sara Ghazarian; [2014]
    Nyckelord :historical perspective; journals; observations; questionnaires; racism; reflection;

    Sammanfattning : Denna studie är ett projekt som undersöker användandet av Mark Twains klassiska roman The Adventures of Huckleberry Finn i det svenska ESL klassrummet genom action research. Syftet är att undersöka hur en lärandemodell med utgångspunkt i The Adventures of Huckleberry Finn kan utformas för att utveckla det kritiska tänkandet, samt behandla rasistiska samhällsfrågor och fördomar i det svenska ESL klassrummet. LÄS MER

  5. 5. En surrealistisk soppa? En komparativ studie av Stefan Hammaréns sopptrilogi och surrealismens litterära kriterier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Johan Bard; [2013-09-05]
    Nyckelord :Stefan Hammarén; med burk soppa; konservöppnare bok; på burklös mark; sopptrilogi; surrealism; litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to establish whether the so called “soup trilogy”, med en burk soppa (2001), konservöppnare bok (2003) and på burklös mark (2005), written by Swedish-speaking Finn Stefan Hammarén is to be considered as surrealism or not. The methods used to determinate this is close reading, a technique used for finding a text’s distinguishable traits, and comparative analysis. LÄS MER