Sökning: "Frankenius"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Frankenius.

  1. 1. De klingande bakgrunderna : En studie om ljudlandskaps immersiva funktioner iaudiovisuella gestaltningar

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Joakim Frankenius; [2021]
    Nyckelord :Immersion; ljudlandskap; socialsemiotik; multimodalitet; modalitet; design;

    Sammanfattning : Ljudlandskap återfinns i såväl natur som film, både naturligt och syntetiskt. Dessa ljudlandskaps effekter har länge studeras ur ekologiska perspektiv och ibland med samband i taktila upplevelser. De har även studerats ur ett perspektiv med narrativt fokus. LÄS MER

  2. 2. Från synt till drama : En kvalitativ fallstudie om den licensierade musikens narrativafunktioner i film

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Joakim Frankenius; [2017]
    Nyckelord :Licensierad musik; narrativa funktioner; filmmusik; The Guest; music supervisor.;

    Sammanfattning : Populärmusik från film är något var person känner till och ibland lyssnar på dagligen. Men anledningarna till varför den sagda musiken blir vald står ofta obesvarat. LÄS MER

  3. 3. En Absolut Ikon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fabian Frankenius; Viktor Siewert Holkert; Joel Sverneborn; [2012]
    Nyckelord :Authenticity.; Brand Equity; Myth; Brands; Icon; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: An Absolut icon – To see beyond the label Seminar date: 2012-01-12 Course: FEKH95 Business Administration: Degree Project Undergraduate level, 15 University Credit Points (UPC or ECTS-er) Authors: Fabian Frankenius, Viktor Siewert Holkert and Joel Sverneborn Advisor: Clara Gustafsson Key words: Icon, Brands, Myth, Brand Equity, Authenticity. Purpose: How can we improve our understanding of the build-up of iconic brands in a global world? Methodology: The essay is based on a qualitative research method, which we chose to use a case study. LÄS MER