Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Strålande tider : När radium var ett säljande argument i hushållsvaror 1900-1930

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Fredrik Odhammar; [2022]
    Nyckelord :Radium; annons; kvalitativ studie; hushållsvaror; radioaktivitet;

    Sammanfattning : I början av 1900-talet ansågs radium vara ett försäljningsargument för olika hushållsartiklar. Föreliggande studies syfte var att undersöka hur förhållandet till radium i hushållsnära varor såg ut i Sverige under tidsperioden 1900–1930. LÄS MER

  2. 2. Möjligheter och svårigheter med digitala geobräden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Fredrik Landin; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Surfplattans roll i geometriundervisningen : En litteraturstudie om surfplattans positiva effekter i geometriklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Matematikdidaktisk forskning

    Författare :Andreas Söderman; Landin Fredrik; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Producenternas möjligheter att kommunicera sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Fredrik Bergstrand; Daniel Eliasson; Kristoffer Landin; [2009]
    Nyckelord :Producentvarumärken; Marknadsföringskanaler; Internet; Event; Relationer; Utveckling; Förändring;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyze and understand how producerbrands are able to communicate their brand through today's marketing channels, also how development and changes that occur in the society can affect the producers communication abilities. We have seen a tendency that many retailers have created their own brands that are competing with the producers, this leads to the fact that producers in some cases are having trouble communicating their brand to the end-consumer. LÄS MER