Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hemligheter i spel : Att leda spelaren till det gömda

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Paulina Miszczuk; [2018]
    Nyckelord :3D; Leveldesign; Leda Spelare; Virtuell Miljö; Grafiska Markörer;

    Sammanfattning : Att leda spelaren i spel är en komplicerad handling som utförs i samarbete mellan grafiker och designers. Genom att uppmärksamma att spelare leds både av de 3D-objekt som bygger upp nivåer samt hur dessa placeras, får grafiker en förståelse för hur spelare leds. LÄS MER

  2. 2. Språkdräktens ideologi - Om ideologiska markörer i Liv Strömquists Kunskapens frukt och dess franska översättning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Översättarutbildningen

    Författare :Ida Lodin; [2017]
    Nyckelord :ideologi; Liv Strömquist; litterära översättningar; tecknade serier; intersektionell feminism; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöks hur ideologi manifesteras och översätts i Liv Strömquists seriealbum Kunskapens frukt och dess franska översättning L’Origine du monde. Först analyseras källtexten för att identifiera vilka som är de viktigaste språkliga och grafiska medlen som författaren använder för att uttrycka ideologi. LÄS MER

  3. 3. En och samma naturkunskap? En jämförande analys av två läromedel för gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Caroline Bennis; [2010-02-09]
    Nyckelord :Läromedelsanalys; Naturkunskap A; jämförande analys; undervisning; yrkesförberedande och studieförberedande program;

    Sammanfattning : Det sägs att gymnasieskolan i Sverige är en skola för alla, där elever oavsett vilket gymnasieprogram de läser förväntas nå upp till samma mål i sin utbildning, via de målrelaterade betygssystemen. Samtliga elever som läser kursen Naturkunskap A följer således samma kursplan, med samma mål och betygskriterier. LÄS MER