Sökning: "Gustav Sällström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Gustav Sällström.

  1. 1. The meat is the message : En undersökning av hur unga vuxna mottar djurrättsaktivism som visuell kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Gustav Patriksson; Jennifer Sällström; [2023]
    Nyckelord :animal rights activism; social media activism; moral shock; reception theory; media ecology; Instagram;

    Sammanfattning : Over the last decade, grassroots activist groups have utilized imagery in different forms of media designed and intended to shock its recipients, in order to elicit strong reactions and garner engagement and sympathy for their respective causes. This technique of “moral shock” is still widely used today by animal rights groups, who frequently use social media platforms to post and share content displaying violent or negligent treatment of animals. LÄS MER

  2. 2. Supply Chain Visibility in the Humanitarian Context During the Last Mile of Delivery : A case study at the United Nations Population Fund in Zimbabwe

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Gustav Sällström; [2020]
    Nyckelord :Supply Chain Visibility; Information Sharing; Humanitarian Operations; Supply Chain; Supply Chain Management; Last-Mile-of-Delivery; Insyn i Leverantörskedjan; Informationsdelning; Humanitära Sektorn; Leverantörskedja; Hantering av Leverantörskedjan;

    Sammanfattning : The global business environment is rapidly changing, and with the emergence of a new landscape comes new challenges. Traditional supply chains have been reshaped in an attempt to better adjust to the ever-increasing globalization process. LÄS MER

  3. 3. Outsourcings framtida utveckling för tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Gustav Sällström; Fredrik Lundeberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala handeln fortsätter att växa och förutsättningar för företagen ändras konstant. Större företag har idag tillverkning i alla världens hörn. Både i egen regi men även utlagt på externa leverantörer. Man har länge kunnat läsa om företag som omlokaliserat sin produktion och börjat outsourca till låglöneländer. LÄS MER