Sökning: "High-stake"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet High-stake.

  1. 11. The Relationship Between Honesty-Humility And Social Desirability: High-Stake Versus Low-Stake Situations

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Lena Koepke; Julia Katharina Marten; [2018]
    Nyckelord :Honesty-Humility; HEXACO; Social Desirability; Communion Management; Self-Deceptive Enhancement; High-stake; Low-Stake; Faking; Applications;

    Sammanfattning : Faking in applications was found to be an important issue in which social desirability plays a relevant role. The present study brings Social Desirability Responding, Honesty-Humility, and different stakes of situations into relation. Social Desirability Responding, i.e. LÄS MER

  2. 12. Motivationens betydelse för elevers resultat i internationella undersökningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emilie Bondesson; [2015]
    Nyckelord :Pisa; motivation; low-stake och high-stake;

    Sammanfattning : ”Skolan är i kris” är ett utmyntat begrepp om dagens svenska skola i media. Begreppet har sitt ursprung från Pisa undersökningarnas försämrade resultat. Pisa provet har börjat få mer kritik och en anledning till det är att det anses vara ett low-stake prov för eleven. LÄS MER

  3. 13. "Ska jag förklara det?! Alla har ju redan löst det så vad spelar det för roll?" Användandet av formativ bedömning i utvecklingen av de matematiska förmågorna i Lgy 11

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Maria Grudéus; Nicklas Lindén; [2012]
    Nyckelord :Assessment for learning; coarse objectives; formative assessment; implementation; Lgy 11; mathematics; Bedömning för lärande; formativ bedömning; förmågor; Läroplan för gymnasieskolan 2011; implementering; matematik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how mathematics teachers use formative assessment to make the course objectives clear to the student. This is part of a wider aim in Sweden to find ways for improving mathematics teaching. Qualitative semi-structrured interviews and observations were used for collecting data. LÄS MER

  4. 14. Att dömas eller bedömas

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Tohmas Ax; Lars Sjöström; [2008]
    Nyckelord :summativ examination; formativ examination; constructive alignment; high stake; low stake; konvergent; divergent;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka försvarsmaktlärares uppfattning om relationen mellan kursernas examinationsform och faktorer som har med de studerandes lärande att göra. Studien hade dessutom som syfte att undersöka om det finns några betydande skillnader i uppfattning mellan skolor med olika karaktär i form av generalist- eller specialistinriktning på utbildningen. LÄS MER