Sökning: "Hybridundervisning"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Hybridundervisning.

  1. 1. Hybridundervisning : Interaktionsupplevelser via digitala verktyg och plattformar ur ett studentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Paulina Heino; Kajsa Fridehäll; [2023]
    Nyckelord :Hybrid education; Higher education; Digital tools; Digital learning platforms; Interaction; Synchronous interaction; Asynchronous interaction; Hybridundervisning; Högre utbildning; Digitala verktyg; Digitala lärplattformar; Interaktion; Synkron interaktion; Asynkron interaktion;

    Sammanfattning : Digital utbildning erbjuder många möjligheter, men det finns även utmaningar som behöver övervinnas för att fullt ut utnyttja dess potential. En av dessa utmaningar är kvaliteten och effektiviteten hos digitala verktyg och plattformar. LÄS MER

  2. 2. Crossing Borders Digitally : A Minor Field Study on Online Challenge Driven Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Edith Jacobson; Veronica Vilbern; [2023]
    Nyckelord :Challenge Driven Education CDE ; Collaborative Online International Learning COIL ; intercultural; interdisciplinary; core competencies; Utmaningsdriven utbildning CDE ; Internationella virtuella samarbeten inom lärande COIL ; interkulturell; interdisciplinär; mjuk kompetens;

    Sammanfattning : With advancements in educational digitalisation, new opportunities for international collaboration on education have been created. Through the KTH Global Development Hub collaboration, students from universities in Botswana, Kenya, Sweden and Tanzania participate in modules with Challenge Driven Education (CDE). LÄS MER

  3. 3. Att tänja på ramar : En kvalitativ intervjustudie av högskolelärares erfarenheter av hybridundervisning

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Åsa Fager; [2023]
    Nyckelord :hybridundervisning; högre utbildning; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka de erfarenheter lärare inom högre utbildninghade av hybridundervisning, men också vilka förutsättningar de ansåg nödvändiga föratt kunna bedriva hybridundervisning. För att uppnå syftet genomfördes en kvalitativintervjustudie med sju lärare inom högre utbildning, och resultatet analyseradesgenom en innehållsanalys med fokus på mening. LÄS MER

  4. 4. Hybridundervisning inom informationssystem : Kvalitativ studie om studenters och lärares förhållningssätt till hybridundervisning inom informationssystem med fokusområdena jämställdhet, teknisk infrastruktur och pedagogik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Jacob Gothefors; Saedaldin Al Aoudeh; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kursdeltagare både här och där! : En fenomenografisk fallstudie om uppfattningar och erfarenheter av synkron hybridundervisning inom högre utbildning

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Stefan Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Synkron hybridundervisning; distansundervisning; Blended Learning; Hybrid Learning.;

    Sammanfattning : Utbildning på högskole- och universitetsnivå har under åren 2020-2022 präglats av enorma påfrestningar, förändringar och restriktioner i spåren av den pandemi som drog över världen. Under våren 2020 behövde många lärare inom högre utbildning, över en natt, ställa om sin undervisning från campusbaserad undervisning till onlinebaserad distansundervisning och många studenter fick därmed också helt andra förutsättningar inom sina utbildningar. LÄS MER