Sökning: "Intern varumärkesutveckling"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Intern varumärkesutveckling.
1. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER
2. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER
3. Intern varumärkesutveckling stavas lean : – En fallstudie hos den Nya Zeeländska mediebyrån Carat
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : I alla sorters affärer är det viktigt att skapa ett mervärde till kunden och detta kan uppnås på flera olika sätt. Lean är en filosofi vars mål är att förbättra företagets prestationer genom flera olika verktyg. Vår uppdelning av lean har skett i tre begrepp; 5S, Just – In- Time och Total – Quality – Management. LÄS MER
4. Inside-out : En studie om intern varumärkesutveckling
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I och med att marknader blir allt mer mättade och produkter allt mer homogena blir pressen större på företagen att genom sin kundinriktade personal tillföra ett mervärde till produkterna. Detta ökar det totala värdet för kunden och särskiljer ett företag från dess konkurrenter. LÄS MER