Sökning: "Jacob Berglund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jacob Berglund.

  1. 1. Information Disorder och COVID-19 Pandemin: En komparativ fallstudie över datorspel som utbildningsverktyg mot mis-/desinformation i samhället.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Jacob Berglund; Filip Hiller; [2021]
    Nyckelord :4DF; LM-GM; MDA; Research through Design; COVID-19; Annotated Portfolio; Information Disorder;

    Sammanfattning : Denna studie bygger på Research through Design (Frayling, 1993), d.v.s att undersökningen syftar till att generera ny kunskap genom analys av datorspel och design av en gestaltning. För att uppnå detta används ett annoterat portfolio och dess underliggande principer (Gaver, 2012; Bowers, 2012). LÄS MER

  2. 2. Påverkar könsbalansen inom styrelser användandet av icke-finansiella mått?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Philip Berglund; Jacob Widepalm; [2020]
    Nyckelord :Equality; balanced scorecard; non-financial dimensions; board members; Jämställdhet; balanserat styrkort; icke-finansiella mått; styrelseledamöter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Könsbalansen i styrelser diskuteras ur rättvise-och effektivitetsperspektiv. Investerare har därför förväntningar på jämställda styrelser. Vissa länder inför också kvotering för att påskynda denna balans. Forskningen kring hur styrelsens sammansättning påverkar besluten om hur verksamheten styrs är inte entydig. LÄS MER

  3. 3. Just Me, Myself and I? : The Cultural Impact of Self on Emotional Brand Attachment

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Alderstad; Jacob Berglund; [2016]
    Nyckelord :Self-congruence; Emotional Brand Attachment; Brand Personality; Self-Brand Connections; Self-Construal; Consumer Psychology; Cross-Cultural Psychology; Regulatory Focus Theory; Ought Self-congruence;

    Sammanfattning : Emotional brand attachment has emerged as an important marketing concept that can strengthen a brand's performance. One way to create emotional bonds with consumers is to match the brand's personality with the consumer's self-concept (i.e. self-congruence). LÄS MER

  4. 4. Tid för kreativitet : En tvärsnittsstudie om individuell kreativitet och relationen till time management

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Berglund; Joakim Sylvan; [2013]
    Nyckelord :kreativitet; time management; planeringsbeteende; kreatör; reklambyrå;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kreativitet har fått en viktig roll i hur företag väljer att styra sina verksamheter. Under de senaste decennierna har insikten av tidens betydelse fått en central roll då arbetsbördan ökat och det ställts ökade krav på tempo och punktlighet. LÄS MER