Sökning: "Joel Andersson Eneberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Joel Andersson Eneberg.

  1. 1. Reminding You to Purchase

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joel Andersson Eneberg; Pauli Jokela; [2021]
    Nyckelord :nostalgia marketing; purchase intention; self-referencing; consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : The study aims to analyze the effect of nostalgia marketing on consumers’ purchase intention by investigating if nostalgia has a relationship with purchase intention, and if self-referencing has an interacting effect on the relationship. The research is conducted in a quantitative method with a deductive approach, designed as a cross-sectional experimental study containing four separate web-based surveys with different stimulus conditions. LÄS MER

  2. 2. In Celebrity Endorsers We Trust

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Avin Alam; Joel Andersson Eneberg; Lucas Fenn; [2018]
    Nyckelord :Talespersoner; Reklamfilmer; Uppfattning; Trovärdighet; The Source Credibility Model.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen avser att undersöka hur konsumenten uppfattar trovärdighet i förhållande till talespersoner i kontexten av en reklamfilm och företagets varumärke. Detta för att komma med ett teoretiskt kunskapsbidrag inom det teoretiska ämnet The Source Credibility Theory. LÄS MER