Sökning: "Johan Banner"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Johan Banner.

  1. 1. Att nå ut med banners : En studie i hur företag i mediebranschen arbetar för att nå fram med sina budskap på Internet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Schubert; Johan Lindqvist; Peter Palm; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Flera studier har tidigare visat på en motvilja eller ett undvikande beteende på Internet gällande annonseringsformatet banner hos Internetanvändare. Denna studie utgår från tre teorier som ämnar beskriva varför det här problemet existerar. LÄS MER

  2. 2. Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners

    Kandidat-uppsats, Avd för medieproduktion

    Författare :Johan Gripple; Anders Ohlsson; [2009]
    Nyckelord :Rhetoric; semiotics; banner blindness; internetbanners; paper ads; differences; Retorik; semiotik; banner blindness; internetbanners; tidningsannonser; skillnader;

    Sammanfattning : Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. LÄS MER