Sökning: "Life-like experience"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Life-like experience.

  1. 1. Can You Pet the Dog? : Exploring the experiential impact of sociable animal interaction in games

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Frida Björnfot; Sofia Rautiainen; [2023]
    Nyckelord :digital game; game design; human-animal interaction; player experience; virtual animals;

    Sammanfattning : The feature to “pet” animals in digital games is highly requested by players in online discourse, but there is a lack of research on its utility from a game design perspective. This thesis aims to gain a preliminary understanding of the effects of optional, sociable animal interaction to further inform game design decisions. LÄS MER

  2. 2. Tonåringars erfarenheter av att leva med diabetes mellitus typ 1 : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Linda Oskarsson; Malin Ström; [2023]
    Nyckelord :Adolescents; diabetes mellitus type 1; experience; Diabetes mellitus typ 1; erfarenheter; tonåringar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Diabetes mellitus typ 1 är den vanligaste endokrina sjukdomen som drabbar tonåringar. I Sverige finns det omkring 8300 barn under 18 år som lever med T1DM. LÄS MER

  3. 3. Speculating Relationships

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lennart Czienskowski; [2020]
    Nyckelord :Speculative Design; Post-Humanism; Post-Anthropocentrism; Human-Artifact Relationship; Object Character; Interaction Attributes; Phenomenology; Research Through Design; Aesthetics; Materiality; Object Behaviour; Relationship-centered Design;

    Sammanfattning : In this thesis the idea of relationship-centered design is proposed based on a speculative design project which is grounded in an understanding of post-anthropocentrism. To facilitate post-anthropocentric human-artifact relationships, that don’t favor living actors over non-living actor, objects may appear to have a life-like agency based on needs and therefore must be empathized with which can be achieved through object characters. LÄS MER

  4. 4. Can electrical pulses be adapted to create life-like perceptions?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Carolina Rudervall; [2020]
    Nyckelord :nerve stimulation; electrical stimulation; sensations; TENS; perceptions; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The next big step to improve prosthetics and make the lives of people living with certain physical disabilities less restricted is to provide them with sensory feedback. Today most feedback systems used in prosthetics are mechanical but with the recent developments in sensors and the processing of their input electrical stimulation is becoming an increasingly promising way to convey touch, pressure and movement. LÄS MER

  5. 5. Barns och ungdomars upplevelse av att leva med Diabetes typ 1

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Linda Östman; Anela Zjajo; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Diabetes Mellitus typ-1 är en av de vanligaste kroniska sjukdomar hos barn i Sverige som kräver mycket kunskap och en intensiv behandling. Detta ställer stora krav på barnen så det är nödvändigt att sjukvårdspersonal har ett långsiktigt perspektiv i arbetet med barnen. LÄS MER