Sökning: "Livsmedelskedjor"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet Livsmedelskedjor.

  1. 1. Local food networks - value creation and the role of the producer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Joakim Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Actor-network theory; alternative food network; REKO; Schwartz value theory; service-dominant logic;

    Sammanfattning : The rise of interest in local food has given rise to many new forms of food supply chains, socalled Alternative food networks. One such network is the Facebook-based REKO, where consumers can purchase food products directly from the producers without intermediaries. This has also given rise to new forms of values regarding food. LÄS MER

  2. 2. CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY I LIVSMEDELSHANDELN : En kritisk diskursanalys av tre livsmedelskedjors hållbarhetsrapporter

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Freja Boström Sandin; [2021]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; hållbarhet; hållbarhetsrapport; livsmedelshandeln;

    Sammanfattning : Företag har ett samhällsansvar som går bortom deras ekonomiska intresse områden och vad som krävs av lagen. Detta innebär att företag behöver engagera sig i och bidra till samhällets sociala och miljömässiga utveckling. LÄS MER

  3. 3. Motivational factors and values of : a study of Swedish producers in local food nodes

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fanny Blom; Sandra Danielsson; [2021]
    Nyckelord :local food nodes; economic and non-economic values; Means-End Chain; The Zaltman Methaphor Elicitation Technique; farmers motives;

    Sammanfattning : Securing food for the whole population is a key issue in the world. One way to make it possible is by developing the supply chains to a more sustainable agri-food system. These systems should provide the consumer with good, affordable food while the producers still get a good return for their products. LÄS MER

  4. 4. Hur ser livsmedelskedjor organisations förändringsprocess ut i en pandemi? : En kvalitativ studie om hur företagen i livsmedelsindustrin förändrat sin syn på samhällsansvar till följd av covid-19 och blev livsmedelskedjornas organisations förändringsprocess i en pandemi av eget initiativ eller riktlinjer från intressenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Abdi Rahman Ahmed; Abdulkarim Al Jehani; Rashid Oumar; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 2021-09-30 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Abdi Rahman Ahmed, Abdulkarim Al Jehani, Rashid Oumar                    Title: A case study on the food chain stores CSR-work in a pandemicTutor: Johan GrinbergsKeywords: CSR, Epidemic, Pandemic, Covid-19, Sustainability, Initiative & Guidelines Research questions: How did companies in the food industry change their view of corporate social responsibility as a result of Covid-19?What do food chains' organizational process look like in a pandemic, was it on their own initiative or guidelines from stakeholders?Purpose: The purpose of this case study is to describe how the Covid-19 pandemic has affected companies in the food industry's view of social responsibility. This study also aims to investigate whether organizations' change process was on their own initiative or clear guidelines from stakeholders. LÄS MER

  5. 5. Consumer’s choice, or is it?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise Bergström; Agnes Lekenhed; [2021]
    Nyckelord :Food Retail Market; Food Chains; Assortment Design; Sovereign Consumer; Neoclassical Economy; Political Consumerism; Citizen-Consumer; Ethical Consumer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Politisk konsumtion är en växande konsumentrörelse där individer konsumerar inte enbart för att maximera egennytta, utan även för att skapa godartad samhällelig förändring, lokalt som globalt. Den teoretiska debatten kring detta fenomen vilar på grunder såsom neoklassisk marknadsekonomi och idén om den suveräna konsumenten. LÄS MER