Sökning: "MÅLGRUPPSDEFINITION"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet MÅLGRUPPSDEFINITION.

  1. 1. Konceptdesign utifrån ett människocentrerat designperspektiv : Konceptutveckling av en webbplats med användaren i fokus

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Lundgren; [2015]
    Nyckelord :concept design; human-centered design; graphic design; prototyping; konceptdesign; människocentrerad design; grafisk design; prototyparbete;

    Sammanfattning : This thesis describes the work process in creating a design concept for a website to a company in the graphics industry. It stems from a human-centered design perspective in creating the concept for the website. A big part of this work has been the preparatory work in creating a target group definition and develop strategies to create a concept. LÄS MER

  2. 2. Strategisk Marknadskommunikation för FlexiDrive Sverige AB

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Carl Bertilsson; [2011]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : FlexiDrive är ett nystartat företag som är i behov av en strategi för effektiv marknadskommunikation. Syftet med uppsatsen är att identifiera vilka målgrupper som är mer benägna att använda sig av FlexiDrive, kartlägga hur man bäst når dessa kunder, samt föreslå en strategi för marknadskommunikation utifrån dessa resultat. LÄS MER

  3. 3. Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Bondesson; Therese Karlsson; [2006]
    Nyckelord :reklam; kampanj; Norrlands Guld; Spendrups; Guld till alla; innehållsanalys;

    Sammanfattning : This is a case study of the advertising campaign “Guld till alla” (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. LÄS MER

  4. 4. Svensk underdog på Hollywoodjättarnas revir : En studie i marknadsföring av svensk film

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Wikland; Fredrik Palm; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med denna uppsats har vi velat kombinera våra kunskaper inom filmvetenskapen med våra kunskaper i företagsekonomi, då speciellt marknadsföring. Vi delar upp film efter två olika begrepp, high concept och low concept. LÄS MER