Sökning: "Madeleine Olofsson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Madeleine Olofsson.
1. ”Naming and shaming” : A study about non-governmental organizations’ ability to influence and improve human rights
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. En socialsekreterares välbefinnande : en studie om socialsekreterares psykiska hälsa
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap om hur socialsekreterare inom kommunal socialtjänst upplever sin psykiska hälsa relaterat till sin arbetsplats samt att undersöka vilka utmaningar som kan finnas i arbetet som socialsekreterare. Insamlingen av data har gjorts via kvalitativa enkäter som skickades ut till sex informanter där samtliga är yrkesverksamma socialsekreterare inom fem kommuner i norra Sverige. LÄS MER
3. Pedagogers syn på lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att ta reda på hur och om pedagoger anser att de arbetar med lek i förskolan. Våra huvudfrågor var: Hur anser pedagogerna att de arbetar med lek i förskolan? Vilken betydelse har lek för barns lärande? Vi gjorde en kvalitativ undersökning där vi intervjuade 12 olika pedagoger i olika åldrar och av olika kön. LÄS MER
4. Pedagogers syn på lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att ta reda på hur och om pedagoger anser att de arbetar med lek i förskolan. Våra huvudfrågor var: Hur anser pedagogerna att de arbetar med lek i förskolan? Vilken betydelse har lek för barns lärande? Vi gjorde en kvalitativ undersökning där vi intervjuade 12 olika pedagoger i olika åldrar och av olika kön. LÄS MER
5. Exploring the Congruence between Reward Systems and Strategy : A Competetive Perspective
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Purpose: With this thesis our aim is, with both a theoretical and empirical perspective, to investigate the relationship between companies’ formal reward system and how they position themselves amongst their competitors. Method: Theories are used to design the test model, and are applied using a deductive approach. LÄS MER