Sökning: "Maria Poll"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Maria Poll.
1. Från hästmänniska till företagsledare : En studie om hästmänniskors utveckling av praktiska färdigheter och dess implementering i rollen som företagsledare
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Title: From horse people to business leader Authors: Jennifer Norin, Maria Nyström and Therese Olsson Supervisor: Anders Wrenne Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 credits Purpose: The purpose of our work is to deepen the knowledge of horse people's potential to act as successful business executives by finding out how a person can implement their practical experiences from a horse environment in a role as business leader. Method: This thesis has a qualitative approach in which we gathered the empirical material through three extensive semi-structured interviews by phone calls with managers of different riding schools. LÄS MER
2. Political Uncertainty on the UK Real Estate market, evidence from the Brexit referendum run-up
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : Uncertainty on the political front, has in recent years been a major cause to impediment in investment and growth. In contrast to other core asset classes, like equities and bonds, the effects of political risks and uncertainty on the real estate market remain unexplored. LÄS MER
3. Stress i förskolan : En enkätstudie om pedagogernas syn på stress i förskolan
M1-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Förskolan är en arbetsplats där stress förekommer i stor utsträckning. Syftet med mitt examensarbete var att undersöka hur stressen visar sig i förskolan och vilka åtgärder som kan vidtas för att minska stressen. För att synliggöra detta skapades en enkät som delades ut till 60 pedagoger, spridda på 6 förskolor. LÄS MER
4. Stockholm - The Capital of Scandinavia : Uppbyggnaden av en stads varumärke
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke påverkar en stad och dess image. Avsikten med studien är att granska hur varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia har bemötts av utländska turister och om varumärket är så pass exklusivt att det kommer att bestå även i framtiden. LÄS MER
5. Flergångsblöja : användarvänlig lösning som fungerar i vardagen
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Svenska barn använder idag i snitt 6000 engångsblöjor från födsel till tre års ålder. Enligt Svenska Naturskyddsföreningen [2] används 400 miljoner engångsblöjor i Sverige under ett år, vilket utgör cirka 2 % av svenskarnas hushållsavfall. LÄS MER