Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Inkludering för alla - En kvantitativ studie om hur lärare upplever förutsättningar för att inkludera elever med autism inom ordinarie skolundervisning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Martina Podgornik; [2018-08-07]
    Nyckelord :autism; inclusion; regular education; school;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur lärare upplever förutsättningar för att kunna inkludera elever med autism inom ordinarie skolundervisning, vilket lärare anser är en svårighet. Syftet med den här studien är att i första hand undersöka frågeställningen utifrån lärares perspektiv, hur upplever de möjligheter att inhämta de kunskaper som behövs för att kunna inkludera elever inom spektrumet framgångsrikt inom ordinarie skolundervisning? I andra hand syftar den på att ta reda på om rektorer anser att lärare får den kompetensutveckling som behövs för att framgångsrikt kunna inkludera elever med autism inom ordinarie skolundervisning. LÄS MER