Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. A sales person’s perspective : The perceived usefulness of digital solutions in B2B- selling

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mary-Ann Eriksson; Erik Rosqvist; [2023]
    Nyckelord :B2B-selling; perceived usefulness; usage of digital solutions; user acceptance;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to enhance our understanding of how salespeople in B2B organizations perceive the usefulness of digital solutions in their work. The use of digital solutions continues to increase in business-to-business (B2B)-selling. LÄS MER

  2. 2. Kommunikationsstilar och kulturell intelligens i globala virtuella team : en kvalitativ studie om effektiv kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mary-Ann Eriksson; Erik Sandgren; [2021]
    Nyckelord :global virtual teams; effective communication; cultural intelligence; high and low communication style; globala virtuella team; effektiv kommunikation; kulturell intelligens; hög och låg kommunikationsstil;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få en bättre förståelse för hur olika kommunikationsstilarkommer till uttryck i en kontext av globala virtuella team (GVT), genom att undersöka vad deinnebär för teamets effektiva kommunikation. Därutöver undersöks även vilken roll kulturellintelligens (CQ) spelar i sammanhanget. LÄS MER