Sökning: "character background"

Visar resultat 1 - 5 av 366 uppsatser innehållade orden character background.

  1. 1. Misstänkta mörderskor i svensk press

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Bergström; Joseph Karlendal; Sandra Vogel; [2024-02-28]
    Nyckelord :Journalism; Gender; Crime; Ethnographic Content Analysis; Case Study;

    Sammanfattning : There is an ideal picture of how women should be, and female offenders deviate from these conceptions linked to normative femininity (Lander, 2003). Women who commit murder are therefore considered unusual and often attract extensive media-coverage. LÄS MER

  2. 2. Kvillebäcken : analys och gestaltningsförslag - me[d]andra strukturer och processer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Louise Stigsson Rigné; Emil Vernersson; [2024]
    Nyckelord :Urbanekologi; landskapsarkitektur; hydrologi; vattendrag; naturbaserade lösningar; blågrön infrastruktur;

    Sammanfattning : I byggandet av hållbara städer är utveckling av blågrön infrastruktur högaktuell, och inom detta faller stort fokus på utveckling av urbana vattendrags ekologi, vattenkvalitet, och förmåga att omhänderta konsekvenser av klimatförändringar. Få vattendrag uppnår miljökvalitetsnormerna, och platsspecifika utmaningar finns i varje vattendrag. LÄS MER

  3. 3. Ready? Fight! How Guilty Gear -Strive-‘s approach to fighting game animations lend themselves to character appeal.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Fabian Larsson; Gustav Strömbom; [2023]
    Nyckelord :Analysis; animation; fighting game; frames; game feel; visual effects;

    Sammanfattning : This paper’s goal was to understand how the fighting game animations in the video game Guilty Gear -Strive- lent themselves to their characters appeal, by looking how the animations are built up to be a good quality for a more interesting character based on the character background. The paper aids to help designers find relevant information for the creation of animations for a greater player enjoyment of its characters in a fighting game. LÄS MER

  4. 4. Patientens upplevelse av postoperativ smärtskattning : en icke-systematisk litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Andrea Andersson; Anna Tanasa; [2023]
    Nyckelord :Pain assessment; Patient experiences; Person-centered care; Postoperative pain; Patientens upplevelser; Personcentrerad vård; Postoperativ smärta; Smärtskattning;

    Sammanfattning : Bakgrund   Akut nociceptiv smärta är en naturlig konsekvens av ett kirurgiskt ingrepp, däremot upplever upp till 70 procent av patienter svår till outhärdlig smärta i det postoperativa skedet. Den nya definitionen av smärta betonar smärtupplevelsens subjektiva karaktär, varpå det personcentrerade förhållningssättet är starkt indicerat. LÄS MER

  5. 5. Real time Optical  Character Recognition  in  steel  bars  using YOLOV5

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Monica Gattupalli; [2023]
    Nyckelord :Deep learning; Object detection; Tesseract OCR; YOLOV5; YOLOV5- obb;

    Sammanfattning : Background.Identifying the quality of the products in the manufacturing industry is a challenging task. Manufacturers use needles to print unique numbers on the products to differentiate between good and bad quality products. However, identi- fying these needle printed characters can be difficult. LÄS MER