Sökning: "Mobile preschool"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Mobile preschool.

  1. 1. Parents’ perceptions about preschool children’s use of mobile devices and experiences at art museums

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sooyoun Kim; [2023]
    Nyckelord :preschool children; mobile devices; tablets; educational apps; child-computer interaction; art museums; museum learning;

    Sammanfattning : The child–environment interaction type, which involves touching and handling part of collections and displays, is less common in art museums. In addition, art museums demand many behavioural rules from their visitors. The adult caregivers, therefore, prefer that their preschool children participate in child-friendly activity programmes. LÄS MER

  2. 2. Design för att minska och upplysa om skärmtid

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Embla Gustafsson Franzén; [2023]
    Nyckelord :Användarcentrerad design; behaviour design; skärmtid påverkan; bryta beteende mönster.;

    Sammanfattning : Det här är ett designdrivet forskningsprojekt som kommer svara på frågeställningen: Hur kan man genom produktdesign bidra med mindre skärmtid för barnfamiljer vid middagsbordet? Studien baseras på användarcentrerad design och behavioral designmetoder och kommer att avgränsas till barnfamiljer med barn mellan 4-8 års ålder. Undersökningen inleds med att utforska vilka behov som finns genom intervjuer och enkäter med föräldrar och förskollärare. LÄS MER

  3. 3. Theory of Mind i en narrativ aktivitet : Hur påverkar digitala media och bokläsning barns ToM-förmåga?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper

    Författare :Zahra Ghannan; Sami Rustum; [2022]
    Nyckelord :Theory of Mind; digital media usage; book reading; narrative ability; multimodal interaction analysis; children.; Theory of Mind; digital mediaanvändning; bokläsning; narrativ förmåga; multimodal interaktionsanalys; barn.;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har användning av digitala medier ökat drastiskt och i fler områden. Användning av mobila pekskärmenheter har ökat successivt hos småbarn och förskolebarn, och åldern när barn först exponeras till dessa enheter har minskat. LÄS MER

  4. 4. Parents' perception of technology in a Swedish kindergarten and technostress amongst preschool teachers

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Vasil Temelkov; [2019]
    Nyckelord :E-communication; Mobile phone application; Preschool teachers; Technostress; Parents;

    Sammanfattning : The new changes in the Swedish curriculum for the educational system demand more digitalization in the kindergartens. However previous studies have shown that the current level of handling technology amongst preschool teachers in Swedish kindergarten is low and may create difficulties in their work. LÄS MER

  5. 5. Att bli ett mobilt förskolebarn : Om barns socialisation under en prova-på-dag.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Kimhag Jenny; [2019]
    Nyckelord :Mobile preschool; priming events; transitions; socialization; Mobila förskolan; priming event; övergångar; socialisation.;

    Sammanfattning : The mobile preschool are preschools in buses who travels to different locations where the children spend the day. It allows children to spend time in a variety of public spaces as well as it enables ac- cess to nature, green spaces and physical activity. LÄS MER