Sökning: "Nina Stenberg"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Nina Stenberg.

  1. 6. Anknytningsmönster hos några barnhemsbarn i Kambodja - sett ur ett utbildareperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Nina Stenberg; [2010]
    Nyckelord :Utbildare; anknytning; barnhem; barnhemsbarn; relatering;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att få en ökad förståelse kring några barnhemsbarns anknytningsmönster sett utifrån ett utbildareperspektiv på ett barnhem i Kambodja. Följande frågeställningar var i fokus: Hur menar några utbildare att barnen knyter an eller relaterar till människorna omkring dem? Hur hjälper utbildarna barnen till en tryggare tillvaro med sociala relationer i och utanför barnhemmet? Urvalet bestod av fem utbildare på barnhemmet, varav fyra utbildare och en förståndare. LÄS MER

  2. 7. Med siktet inställt på konst : En kartläggning av konstnärers etablering på marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jannike Simonsson; Nina Björnsdotter Stenberg; [2009]
    Nyckelord :Konstnär; konstföretagare; etablering; entreprenörskap; transaktion; involvering; mervärde; nätverk; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Studiens resultat tyder på att konstnären har bäst förutsättningar till lyckad etablering genom nätverk och goda relationer med aktörer både inom- och utanför branschen. Anledningen till detta är vikten av självständigt arbete, tillsammans med beroendeförhållandet till kunden, där komplexiteten kring vad den konstnärliga produkten egentligen är, och skapandeprocessen bakom denna, utgör annorlunda förutsättningar för en transaktion. LÄS MER

  3. 8. Muntliga examinationer

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Jessika Andersson; Nina Stenberg; Anna Ågren; [2007]
    Nyckelord :muntlig examination; självkänsla; identitet; gruppåverkan; kommunikation; socialpsykologi; gruppintervjuer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån samtal med gymnasieelever få en bild av deras upplevelser kring muntliga examinationer. Den genomförda undersökningen består av fyra gruppintervjuer med tre elever i varje, vilka vid tiden för intervjun gick i årskurs två på gymnasiet. LÄS MER