Sökning: "PRICE INFORMATION SEARCH"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden PRICE INFORMATION SEARCH.
1. Koldioxidberäkningsverktyg som kan främja hållbara beteenden : Utveckling av ett användarvänligt verktyg för vägtransportens utsläpp
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Att minska koldioxidutsläppen är en av vår tids stora utmaningar. Transportsektorn bidrar till ökade växthusgaser, en tredjedel av Sveriges territoriella utsläpp kommer från inrikes transporter och vägtransport ansvarar för majoriteten av utsläppen. LÄS MER
2. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER
3. Shaping Tomorrow’s Sustainability: Unraveling Gen Z’s Decision-Making Journey for Sustainable Consumption
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The largest generation on earth, Generation Z, holds substantial market power. They were born onto a planet that is overheating, in a society characterized by high growth and technological advancements at an accelerated speed, and are inheriting substantial sustainability, socio-economic, and climate change challenges. LÄS MER
4. Produktutveckling av skyddshuv till tiltrotator : Produktutvecklingsprocess och konceptframtagning
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : engcon® är ett företag som arbetar med produktutveckling. Företagets mest lönsamma produkter är tiltrotatorer, vilket kan beskrivas som en handled för grävmaskiner. LÄS MER
5. Development of a data-driven marketing strategy for an online pharmacy
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : The term electronic commerce (e-commerce) refers to a business model that allows companies and individuals to buy and sell goods and services over the internet. The focus of this thesis is on online pharmacies, a segment of the ecommerce market. LÄS MER