Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Jag skämdes så jag trodde jag skulle dö : EN KVALITATIV STUDIE OM LÄRARES HANDLINGSSTRATEGIER NÄR ELEVER UPPLEVER SKAM
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att kartlägga F-3 lärares upplevelse av elevers skamkänslor i den pedagogiska verksamheten och vidare hur skamsituationer hanteras. Studien är en fenomenografisk undersökning med en kvalitativ ansats som tar utgångspunkt från den socialkognitiva teorin baserat på Albert Banduras definition av self-efficacy. LÄS MER
2. Skolledares vägar : Om handlingsutrymme och handlingsstrategier i det pedagogiska ledarskapet
Magister-uppsats, Pedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Vägar till utveckling : En kvalitativ studie om ungdomsledares ledarideologier och pedagogiska handlingsstrategier inom ungdomsfotbollen
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : När ungdomar inom idrotten blir 13 år kliver de in i vad Riksidrottsförbundets styrdokument Idrotten vill (2009) kallar ungdomsidrotten, vilket betyder att det är legitimt att toppa ett lag och tävling och resultat kan nu ta större plats än tidigare. Det kan därmed uppstå ett pedagogiskt dilemma för ungdomsledare då de behöver ta ställning till hur laget och verksamheten ska bedrivas. LÄS MER
4. Skolledares vägar : Om handlingsutrymme och handlingsstrategier i det pedagogiska ledarskapet
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
5. Pedagogiska förhållningssätt i förskolan - meningsskapandet i mötet
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Studien fokuserar på vad pedagoger uppfattar att ett pedagogiskt förhållningssätt är och vilka innebörder som skapas i relationen mellan pedagoger och barn samt vilka villkor och ramar som påverkar interaktionen mellan den vuxne och barnet i förskolan. Utgångspunkten är att ett pedagogiskt förhållningssätt är något som skapas i mötet mellan pedagog och barn i en social och pedagogisk praktik. LÄS MER