Sökning: "Revenue Recognition"

Visar resultat 36 - 40 av 71 uppsatser innehållade orden Revenue Recognition.

  1. 36. The true effects of programmatic display marketing : A study on how advertisers could make use of programmatic in the different stages of the customer journey.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Stina Hübinette; [2017]
    Nyckelord :Programmatic; Performance Marketing; Display Advertising;

    Sammanfattning : In digital marketing, display advertising has always been the largest revenue stream for publishers, and the biggest channel for advertisers to increase the traffic to their sites as well as getting better brand recognition. However, with the ever increasing spread of the smartphone and the continuously smarter machine learning of today, the industry has changed. LÄS MER

  2. 37. IFRS 15 utifrån användarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Martinelle; Emma Lindsö; Viggo Nylén; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: IFRS 15 utifrån användarnas perspektiv Seminariedatum: 2 juni 2017 Ämne/kurs: FEKH 69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Alexandra Martinelle, Emma Lindsö, Viggo Nylén Handledare: Kristina Artsberg Fem nyckelord: intäktsredovisning, IFRS 15, resultatmanipulering, korrekt återgivande, jämförbarhet Syfte: Syftet med studien är att bidra till förståelsen om de nya riktlinjerna för intäktsredovisning, IFRS 15. Standarden blev klar 2014 och är en del av konvergensprojektet mellan IASB och FASB. LÄS MER

  3. 38. Intäktsredovisning : En jämförande studie mellan IAS 11 och IFRS 15

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Hvitlock Hedlund; Emma Långmo; [2016]
    Nyckelord :Revenue recognition; revenue; recognition; IFRS 15; IAS 11; limited company corporate tax; dividend; dividend opportunities; key figures; stakeholder model.; Intäktsredovisning; intäkter; recognition; IFRS 15; IAS 11; aktiebolagens inkomstskatt; utdelning; utdelningsmöjligheter; nyckeltal; intressentmodell.;

    Sammanfattning : Intäktsredovisning är något som berör samtliga företag gällande redovisning av alla utfördaprestationer. Hur en intäktsredovisning upprättas skiljer sig åt mellan länder vilket har mynnatut i att uppförandet av en gemensam internationell intäktsredovisningsstandard. LÄS MER

  4. 39. IFRS 15 - En studie om hur en implementering av standarden kan komma att påverka beskattning, informationsvärdet och utdelningsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Erik Erlandsson; Besart Ferizi; [2016]
    Nyckelord :revenue; revenue recognition; IFRS 15; IAS 11; construction contracts; intäkter; intäktsredovisning; recognition; IFRS 15; IAS 11; entreprenadavtal;

    Sammanfattning : En ständigt aktuell debatt inom redovisning är vilka kriterier som ska ligga till grund vid bedömningen av när recognition av intäkter skall ske. Diskussionen har sin grund i vilka rekvisit som ska uppfyllas för att recognition av intäkter skall ske. LÄS MER

  5. 40. IFRS 15 – Intäkter från avtal med kunder : En kvalitativ studie om implementeringsprocessen av den nya intäktsstandarden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Angelica Brorson; Linda Olsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Research questions: What does the new revenue recognition standard mean for the financial reporting of the organization? What impact will the five-step model have on the companies? What problems and difficulties will the companies encounter during the implementations process and how do they handle them? Purpose: This study aims to widen the knowledge of the implementation process of IFRS 15. By analyzing how companies in different industries handles and work with the new revenue recognition standard before enters into force. LÄS MER