Sökning: "Revenue Recognition"

Visar resultat 31 - 35 av 71 uppsatser innehållade orden Revenue Recognition.

  1. 31. Intäktsredovisning : En jämförande studie mellan regelverken RFR 2 och K3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniella Dennerlund; Michaela Gulldén; [2018]
    Nyckelord :RFR 2; IFRS 15; revenue recognition; framework; recognition; control; positive accounting theory; stakeholder theory; modified stakeholder model; key performance indicators; solidity; debt to equity ratio; return on total capital; return on equity; dividends; corporate taxation; RFR 2; K3; IFRS 15; intäktsredovisning; regelverk; recognition; kontroll; positiv redovisningsteori; intressentteorin; modifierad intressentmodell; nyckeltal; soliditet; skuldsättningsgrad; räntabilitet på totalt kapital; räntabilitet på eget kapital; utdelning; bolagsskatt;

    Sammanfattning : Intäktsredovisning är av stor vikt för företag och bedöms i de flesta fall vara en av de största bokföringsposterna. Olika redovisningsmetoder kan ge upphov till olika utfall vilket kan påverka de intressenter som företaget interagerar med. LÄS MER

  2. 32. Utilization and evaluation of the Swedish incentive scheme for the regulatory period 2016-2019

    Master-uppsats, KTH/Elektroteknisk teori och konstruktion

    Författare :Berina Fazlagic; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The distribution system operators in Sweden act under monopoly, whichmeans that some of its operations and functions are regulated by thegovernment authority Swedish Energy Market Inspectorate (Ei). A centralpart of Ei's task is to determine the revenue cap for all distribution systemoperators. LÄS MER

  3. 33. Dynamic Retargeting : -The Holy Grail of Marketing?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Johansson; Patrik Wengberg; [2017]
    Nyckelord :retargeting; dynamic retargeting; personalization; recommendation algorithm; bidding algorithm; behavioral algorithm; machine learning; big data; banner; ads; click through rate; conversion; return on investment;

    Sammanfattning : To reach consumers with marketing in today's digital climate is in need of highly accurate and relevant ads. Consumer are in constant information bombardment and increasingly tougher competition is making it more complicated to reach your target consumers that wants to see and get what they want whenever they want it. LÄS MER

  4. 34. Kassagenerering hos företag inom vårdsektorn på Stockholmsbörsen : En studie om indikationer på felaktig intäktsredovisning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sofie Bjurmark; Frida Oxbern; [2017]
    Nyckelord :Revenue recognition; cash conversion; cash flow; accrued income; accrued accounting; earnings management; Intäktsredovisning; kassagenerering; kassaflöde; periodiserat resultat; periodiserad redovisning; vinstmanipulation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Det är viktigt att företag tillämpar korrekt intäktsredovisning genom efterföljande avgrundläggande regler och principer enligtgod redovisningssed. Vårdsektorn är utpekad gällande indikationer på bristfällig intäktsredovisning och beskattning där bland annat Skatteverket har granskat företag inom vårdbranschen. LÄS MER

  5. 35. Den nya intäktsredovisningen : En jämförande studie mellan IFRS 15 och IAS 18

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Albin Djavadzadeh; Tobias Hultgren; [2017]
    Nyckelord :IFRS 15; IAS 18; revenue recognition; critical event; Sweden; key performance indicator; corporate taxation; dividends; stakeholder theory; business operating cycle; IFRS 15; IAS 18; intäktsredovisning; recognition; kritisk tidpunkt; kontroll; god redovisningssed; Sverige; nyckeltal; företagsbeskattning; utdelningsmöjligheter; intressentmodellen; rörelseverksamhetscykeln;

    Sammanfattning : År 2002 startades ett gemensamt harmoniseringsprojekt, Norwalk-agreement, mellan IASB och FASB. Projektet bottnade i ett behov av att lättare kunna jämföra internationella företag samt att bemöta komplexiteten kring intäktsredovisning. LÄS MER